A comparison between reading aloud and silent reading among Iranian EFL learners

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Jafari, Mohsen
dc.date.accessioned 2016-01-20T07:27:07Z
dc.date.available 2016-01-20T07:27:07Z
dc.date.issued 2013-01
dc.identifier.citation Jafari, Mohsen . (2013). A comparison between reading aloud and silent reading among Iranian EFL learners. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2011
dc.description Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2013. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Naciye Kunt. en_US
dc.description.abstract This study investigated the comparison between reading aloud and silently among Iranian learners of English as a Foreign Language (EFL) in general, and the effect of gender and topic familiarity on comprehension performance regarding these two modes. The participants included 100 intermediate level male and female EFL learners enrolled in private English Language Institutes in Iran. The subjects were divided into two groups of fifty. One group consisting of males and females read the texts silently and the other group of males and females read the same texts out aloud. Two expository passages were selected from McCall-Crabbs Standard Test Lessons in Reading, Book D and Book F (1979). The data obtained from students‟ scores on the reading comprehension tests was analysed by using the Statistical Package for Social Sciences (SPSS) version 18. Results of descriptive statistics as well as independent samples t-test revealed that the participants who read the texts silently outperformed the group who read the same expository texts loudly and the difference was statistically significant. It was also found out that there was no significant difference between males and females who engaged in silent reading; however, females outperformed the males while reading aloud. Moreover, the results of paired samples t-test showed that topic familiarity had a significant effect on reading comprehension regardless of the reading mode the students applied. Therefore, it was concluded that topic affected learners‟ reading comprehension performance. The study suggests that reading comprehension may be enhanced if the differing capabilities of readers are recognised. Furthermore, gender and topic familiarity can be taken into account as substantial variables in order to improve EFL reading skills. The findings of this research have some pedagogical implications for the teaching and learning of reading skills in EFL contexts. Also, recommendations are made for future research in the area of EFL reading.……………………………………………………………………………ÖZ:Bu çalışmada, genel anlamda, İranlı İngilizce Yabancı Dil Programı öğrencileri arasında sesli ve sessiz okumadaki kıyaslamayı ve kavrama performansı ile ilgili bu iki teknik üzerinde cinsiyetin ve konuya olan aşinalığın etkisi izlenmektedir. Katılımcılar, Özel İngilizce Enstitüsü‟ne kayıtlı orta seviyede 100 erkek ve kadın İngilizce Yabancı Dil Programı öğrencilerinden oluşmaktadır. Denekler, 50‟şer kişilik iki gruba ayrılmıştır.Bir grup metinleri sessiz okuyan bayan ve erkeklerden, diğer grup ise metinleri sesli okuyan bayan ve erkeklerden oluşturulmuştur. McCall-Crabbs‟ın okumada standart ölçme dersleri( 1979) „‟ Standard Test Lessons in Reading‟‟ adlı kitabından, Kitap D ve Kitap F adlı iki parça seçilmiştir. Öğrencilerin okuduğunu anlama sınavı sonuçlarından elde edilen veri, Sosyal Bilimler için İstatistik Paketinin (SPSS) 18. Sürümü kullanılarak analiz edilmiştir. Hem betimsel değer sayımları sonuçları, hem de bağımsız iki grup arası farkların t-testi sonuçları; metinleri sessiz okuyan katılımcıların, aynı metinleri sesli okuyan katılımcılardan daha iyi performans sergilediklerini ve aradaki farkın istatistiki olarak kayda değer olduğunu göstermektedir. Sonuç olarak, erkek ve bayanların sessiz okumada kavrayış becerileri arasında kayda değer bir fark olmamasıyla birlikte sesli okumada kadınların erkeklerden daha iyi performans gösterdikleri belirtilmektedir. Dahası, eşleştirilmiş t-test sonuç numuneleri, öğrencilerin hangi okuma biçimini kullandıkları gözetilmeksizin , konuya olan aşinalığın okuduğunu anlama üzerinde kayda değer bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymaktadır. Bu çalışma, okuyucuların değişiklik gösteren yeteneklerinin farkına varıldığı takdirde, okuduğunu anlamanın da artabileceğini önermektedir. Buna Ek olarak, cinsiyet ve konuya aşinalık, İngilizce dilinde okuma vi becerilerini geliştirebilmek adına, mevcut değişkenler olarak gözönünde bulundurulabilir. Bu araştırmanın bulguları, İngilizce Yabancı Dil Programı ortamlarında, okuma becerilerini öğretme ve öğrenme için bazı eğitsel doğurgulara sahiptir. Yanısıra, İngilizce Yabancı Dil Programı okuma alanında ileri çalışma adına tavsiyelerde bulunulmaktadır. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.subject English language - Study and teaching - Foreign speakers. en_US
dc.title A comparison between reading aloud and silent reading among Iranian EFL learners en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record