Attitudes of Tertiary Students towards Multitasking on Facebook: A Comparative Analysis

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Taiwo, Oyekan
dc.date.accessioned 2016-01-22T10:47:38Z
dc.date.available 2016-01-22T10:47:38Z
dc.date.issued 2014-02
dc.identifier.citation Oyekan, Taiwo. (2014). Attitudes of Tertiary Students towards Multitasking on Facebook: A Comparative Analysis. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2037
dc.description Master of Arts in Communication and Media Studies. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies, 2014. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Bahire Efe Özad. en_US
dc.description.abstract Multitasking activities on Facebook have become very popular with the increased popularity of Facebook throughout the world. The present study aims to explore the attitudes of Eastern Mediterranean University students’ towards multitasking activities on Facebook. In this study, quantitative methodology has been favored. 150 students studying at the three faculties (Communication, Architecture and Engineering) of the Eastern Mediterranean University constitute the sample of the study. Data for the study has been gathered through an in-house questionnaire comprises 70 questions. In the first section of the questionnaire, demographic information related to the participants; in the second section, information about the use of Facebook, and in the third section, attitudes of respondents towards multitasking on Facebook have been explored. The findings indicate that all three faculties’ students are active users of Facebook. Both Faculty of Architecture and Faculty of Engineering students indicate that they use Facebook for academic purposes in addition to other reasons. The data obtained for the study indicates that the responses of three faculties’ students show similarities with respect to multitasking on Facebook. Research in the future can explore whether Facebook has an impact on academic success or not.…………………………………………………………………………… ÖZ: Facebook’un popülaritesinin dünyada artması, Facebook’daki çok görevli aktivitelerin de popülaritesinin artmasına yol açmıştır. Bu çalışma, DoğuAkdeniz Üniversitesi öğrencilerinin Facebook’daki çok görevli aktivitelere karşı olan tutumlarını araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışmada nicel yöntem tercih edilmiştir. Doğu Akdeniz Üniversitesinin üç fakültesinde (İletişim, Mimarlık, Mühendislik) öğrenim gören 150 öğrenci çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışmanın verileri geliştirılen bir anketle toplanmıştır. Anket toplam 70 sorudan oluşmuştur. Anketin birinci bölümü katılımcılar konusunda demografik bilgi, ikinci bölümü katılımcıların Facebook kullanımı ve üçüncü bölümü de katılımcıların Facebook’daki çok görevli aktivitelere karşı tutumunu araştırmaktadır. Çalışmanın bulguları her üç fakültenin öğrencilerinin Facebook’un aktif kullanıcılar olduklarını göstermektedir. Hem Mimarlık hem de Mühendislik Fakültesi öğrencileri Facebook’u diğer amaçlı da kullandıklarını belirtmişlerdir. Çalışmanın sonuçları her üç fakültenin öğrencilerinin Facebook’daki çok görevli aktivitelerle ilgili benzer görüşleri bulunduğunu göstermektedir. İlerideki araştırmalar Facebook kullanımının akademik başarıda etkisi olup olmadığını araştırmayı amaçlayabilirler. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ). en_US
dc.subject Communication and Media Studies en_US
dc.subject Internet, Communication en_US
dc.subject Online social networks - Facebook (Electronic resource) en_US
dc.subject Communication, Facebook, Motivation, Interactive. en_US
dc.title Attitudes of Tertiary Students towards Multitasking on Facebook: A Comparative Analysis en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record