dc.contributor.author |
Soykan, Osman |
|
dc.date.accessioned |
2016-02-18T12:42:17Z |
|
dc.date.available |
2016-02-18T12:42:17Z |
|
dc.date.issued |
1997 |
|
dc.identifier.citation |
Osman Soykan, (1997), "Ankara Okul Kütüphaneleri". Lisans Tezi, Türkiye Cumhuriyeti Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü Kütüphanecilik Ana Bilim Dalı. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11129/2133 |
|
dc.description |
Lisans Tezi.Türkiye Cumhuriyeti Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü Kütüphanecilik Ana Bilim Dalı, (1997). Tez Danışmanı Dr. Nazlı Alkan. |
en_US |
dc.description.abstract |
Günümüzde sanayisi Ve ekonomik kalkınması güçlü olan ülkelerin en belirgin özellikleri bilgiye ve bilime verdikleri önemdir. Bu ülkelerde bilimsellik, bilimsel tutum ve davranışlar günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası durumundadır.Kuşkusuz çağımız bilgi-bilim çağıdır. Bu çağda toplumlar her alanda gelişebilmek ve refah düzeylerini yükseltebilmek için, öncelikle bilimsel düşünceye sarılmak durumundadırlar. Bilgiyi üreten ve ürettikleri bilgiyi işleyip kullanabilen toplumlar bilimsel ve teknolojik kalkınma içindedirler.
Bilginin toplumlar için servet olduğu yüzyılımız, bilgi yatakları olan kutüphaneleri, çok özel ve vazgeçilmez bir konuma getirmiştir. Kütüphaneler, bilginin; toplandığı, analiz edildiği, işlendiği, depolandığı ve kullanıcıların hizmetine sunulduğu bilgi merkezleridir. Kütüphane türleri içerisinde, okul kütüphanesinin özel bir yeri vardir. İlk ve ortaöğretim okullarında oluşturulan okul kutüphaneleri bireyin ilk karşılaştiğı kütüphane türüdür. Birey bu kütüphane sayesinde yaşam boyu sürdürebileceği okuma ve araştırma
alışkanlığını kazanabilir. Okul kütüphanesi bireye bilimsel tutum ve davranış temellerini
sağlayabilecek bir kütüphane türüdür.
Ülkemizde okul kutüphaneleri kütüphane türleri içerisinde en az ilgi gören ve en çok
ihmal edilmiş bir kütüphane türüdür. Bu nedenle de toplumumuzda bireylere küçük yaştan itibaren okuma alışkanloğı kazandırılamamakta ve araştıran, okuyan bir toplum olma yolunda adım atılamamaktadır.
Araştırmada Ankara’daki okul kütüphaneleri incelenmiş ve istatistiki bilgilerin
kullanılması ile günümüzdeki durumları belirlenmiştir. Mevcut durumları ile ortaya çıkan sorunlara da çözum önerileri getirilmiştir. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
Türkiye Cumhuriyeti Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü Kütüphanecilik ana Bilim Dalı / ANKARA |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Okul kütüphaneleri - Okul Kütüphaneciliği |
en_US |
dc.subject |
Okul Kütüphaneleri - Okul Kütüphaneciliği - Ankara |
en_US |
dc.subject |
Okul Kütüphaneleri - Okul Kütüphaneciliği - Türkiye |
en_US |
dc.title |
Ankara Okul Kütüphaneleri |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |