dc.contributor.author |
Çoban, Şebnem |
|
dc.contributor.author |
Ünal, Cihan |
|
dc.contributor.author |
İlkan, Mustafa |
|
dc.date.accessioned |
2016-03-08T19:11:03Z |
|
dc.date.available |
2016-03-08T19:11:03Z |
|
dc.date.issued |
2015-04-04 |
|
dc.identifier.citation |
Ş. Çoban, C.Ünal ve M. İlkan (2015), Kuzey Kıbrıs Türkiye Cumhuriyeti’nde Mesleki Eğitimde Uluslararası Akreditasyon Süreci, Şişli Meslek Yüksekokulu / Ş. Çoban, C.Ünal ve M. İlkan (2015), International Accreditation and Quality Assurance in Vocational Education, İstanbul Sisli Vocational School. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-605-66178 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11129/2212 |
|
dc.description.abstract |
Akreditasyon, yetkili kuruluşlar tarafından, yapılan çalışmaların belirli standartlar çerçevesinde, kalitelerinin ve güvenilirliklerinin teyit edildiğinin kanıtıdır. Bununla birlikte eğitim sektöründeki akreditasyon kuruluşlarının, güvenilirliği ve geçerliliği olup olmadığı da göz önünde bulundurulması gereken önemli bir husustur. Günümüzde artan üniversite sayısı ve rekabetten dolayı, üniversitelerin eğitim kalitelerini göstermeleri açısından, akreditasyonlar büyük önem kazanmıştır. Mesleki eğitimde akreditasyonlar, hem mesleki eğitim veren öğretim kurumlarının bireysel değerlendirme yapmalarına katkı sağlamak, hem de verilen eğitime bir standart kazandırmak açısından çok önemlidir. Bunun yanında akreditasyon veren kurumların, akreditasyon almış kurumları yıllık değerlendirmeleri, bu kurumların eğitim kalitesini hem güncellemekte hem de arttırmaktadır. KKTC’de (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti) mesleki eğitim veren kurumlarda akreditasyon süreci, üniversite sayısı günden güne arttığından dolayı çok büyük önem kazanmıştır. DAÜ (Doğu Akdeniz Üniversitesi), ABET (The Accreditation Board for Engineering and Technology), ASIIN (Accreditation Agency for Degree Programmes in Engineering, Informatics, Natural Sciences and Mathematics), FIBAA (Foundation for International Business Administration), ACA (The American Communication Association), AQAS (Agency for Quality Assurance through Accreditation of Study Programs), EDEXCEL (Higher National Diploma-HND-UK), gibi uluslarası geçerliliğe sahip akreditasyon kuruluşları tarafından akredite edilmiştir. Eğitim kurumlarının akreditasyonları, hem eğitim kurumuna hem de öğrencilere büyük avantajlar sağlamaktadır. Akredite edilmiş mesleki eğitim veren kurumlarda öğrenim gören öğrencilerin, standart ve yüksek kalitede eğitim aldıklarından dolayı eğitimlerine farklı bir ülkede devam etmelerine olanak sağlamaktadır. Bunun yanı sıra öğrencilere iş olanakları açısından da büyük fırsatlar yaratmaktadır. |
en_US |
dc.description.abstract |
Accreditation is proof that certain commodities are in accordance with the determined
standards of quality and reliability assigned by the competent authorities. In addition to
this another important issue regarding accreditation is the reliability and validity of
educational institutions. In today’s world where there is an ever increasing number of
universities being established, which inevitably creates competition amongst them, the
acquirement of accreditation has gained even greater importance. Accreditation in
vocational education and vocational training that contributes to making the individual
assessment of educational institutions it is also crucial to provide a standard
education. Institutions that have been accredited continue to receive annual
evaluations in order to continue to improve the quality of education and its
currency. Gaining accreditation for vocational educational institutions has become
very important in the TRNC (Turkish Republic of Northern Cyprus) since the number
of universities is increasing from day to day. EMU (Eastern Mediterranean University)
has been officially accredited by the following institutions: ABET (The Accreditation
Board for Engineering and Technology), ASIIN (Accreditation Agency for Degree
Programmes in Engineering, Informatics, Natural Sciences and Mathematics), FIBAA
(Foundation for International Business Administration), ACA (The American
Communication Association), AQAS (Agency for Quality Assurance through
Accreditation of Study Programs), EDEXCEL (Higher National Diplomas-HNDUK).
Institutions that have been accredited provide great advantages to both the
students and the educational institutions likewise. Students who are studying in
accredited vocational educational institutions will have the opportunity to continue
with their studies in different countries, due to the officially accredited high quality
education they will have received. This also creates great job prospects for the
students. |
en_US |
dc.description.sponsorship |
Doğu Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
T.C. İstanbul Şişli Meslek Yüksekokulu |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
akreditasyon |
en_US |
dc.subject |
kalite |
en_US |
dc.subject |
mesleki eğitim |
en_US |
dc.subject |
standart |
en_US |
dc.title |
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Mesleki Eğitimde Uluslararası Akreditasyon Süreci |
en_US |
dc.type |
conferenceObject |
en_US |
dc.relation.journal |
I. ULUSAL ŞİŞLİ SEMPOZYUMU |
en_US |
dc.contributor.department |
School of Computing And Technology |
en_US |
dc.identifier.startpage |
98 |
en_US |
dc.identifier.endpage |
111 |
en_US |