Perceptions of Nigerian Students' and Instructors’ about the Use of Technology in Education

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Özden, Yaşar
dc.contributor.author Adeyemo, Olusegun David
dc.date.accessioned 2016-03-18T07:39:19Z
dc.date.available 2016-03-18T07:39:19Z
dc.date.issued 2015-09
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.citation Adeyemo, Olusegun David. (2015). Perceptions of Nigerian Students' and Instructors’ about the Use of Technology in Education. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2282
dc.description Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies, 2015. Supervisor: Prof. Dr. M. Yaşar Özden. en_US
dc.description.abstract Technology is significant in the improvement of quality of educational experience in learning. The introduction of technology into the educational system across the universe has brought in improvement to the system and made it more suitable for both the students and the instructors. Students are getting more interested in learning with the integration of the technology in the classroom. This study investigated the perceptions of Nigerian students’ use of technology in their educational activities. The study was carried out using mixed method analysis (Quantitative and Qualitative method) involving Nigerian students and Instructors at the Eastern Mediterranean University (EMU), North Cyprus. Data was collected from the Nigerian students pursuing their academic career in EMU with the use of quantitative and qualitative methods. Interview was conducted with the instructors. The findings showed that the use of technology has a great effect on students’ motivation towards learning. The results the researcher got also reflected on the perceived ease of use and usefulness. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Teknoloji kullanımı öğrenmenin gerçekleşmesi sırasında eğitim deneyimi kalitesinin artırılmasında önemli bir rol oynamaktadır. Eğitim teknolojisi kullanımı eğitimin çehresini değiştirmekte ve daha fazla fırsat yaratmaktadır. Öğrenciler, sınıf ortamlarına teknolojinin girmesiyle daha fazla bir ilgiyle öğrenmeye karşı daha ilgili olmaya başlamışlardır. Bu çalışmanın amacı Nijeryalı öğrencilerin eğitsel faaliyetleri sırasında teknolojinin kullanımı konusundaki algılarını araştırmaktır. Çalışma Kuzey Kıbrıs, Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)’de bulunan Nijeryalı öğrenciler ve öğretim elemanlarının katılımıyla karma analiz yöntemleri (nicel ve nitel yöntemi) kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Veriler akademik kariyer için DAÜ’de bulunan Nijerya’lı öğrencilerden kalitatif ve görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Öğretim elemanlarından görüşme yoluyla toplanmıştır. Elde edilen bulgular teknoloji kullanımının öğrencilerin öğrenmeye yönelik motivasyonu üzerinde büyük bir etkisinin olduğunu göstermektedir. Sonuçlar aynı zamanda algılanan kullanışlılığı ve kullanım kolaylığını yansıtmaktadır. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Computer Education and Instructional Technologies en_US
dc.subject Information and Communication Technologies in Education en_US
dc.subject Education - Computer network resources en_US
dc.subject Teaching - Computer network resources en_US
dc.subject ICT en_US
dc.subject Instructional materials en_US
dc.subject Motivation en_US
dc.title Perceptions of Nigerian Students' and Instructors’ about the Use of Technology in Education en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Information and Communication Technologies en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record