21. YÜZYILDA ÇAĞDAŞ COĞRAFYA BİLİMİ VE TEMEL UNSURLARI

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Erbilen, Süheyla Üçışık
dc.contributor.author Demirci, Ali
dc.date.accessioned 2016-04-11T06:10:40Z
dc.date.available 2016-04-11T06:10:40Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Üçışık S.; Demirci A.,2002 21.Yüzyılda Çağdaş Coğrafya Bilimi ve Temel Unsurları Marmara Coğrafya Dergisi Sayı: 5 s. 117-133 İstanbul en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2413
dc.description The file in this item is the publisher version (published version) of the article. en_US
dc.description.abstract Coğrafya bilimi, 'erim olarak ilk kullanıldığı 2200 yıldan bu yana 'anım, saha, araç-gereçler ve metot olarak çok değişmiştir. Başlangıçta tasviri bilgilere dayalı olan coğrafya; günümüzde, bilgisayar teknolojisi yardımıyla, sayısal teknik ve modellemelerin ağırlıklı olarak kullanıldığı bir bilim dalı halini almıştır. Çağdaş şekli ile günümüz coğrafyası, insanoğlunun tüm aktivitelerinde en üst düzeyde ihtiyaç duyduğu ve yararlandığı, disiplinler arası bir bilim dalıdır. Gelişmiş ülkelerde coğrafya, fiziki ve beşeri ortamı aralarındaki etkileşimlerle birlikte, insan yararına inceleyen ve bu yolla insanın doğadan en üst düzeyde istifade etmesini sağlayan bir bilim dalı olarak algılanmaktadır. Buna karşılık bazı gelişmekte ve geri kalmış ülkelerde ise coğrafya, sadece dağ ve nehir adları ile ülke başkentlerini ezberlettiren bir sosyal bilim olarak ele alınmaktadır. Coğrafyanın bu çağdışı şekliyle ele alınması, bu ülkelerde beşeri, ekonomik, siyasi, sosyal ve kültürel gelişme yönünden çok büyük dezavantajlara neden olmaktadır. Bu çalışmada öncelikle, coğrafya biliminde geçmişten günümüze meydana gelen değişimler gözden geçirilecek, sonrasında ise çağdaş coğrafya biliminin, gelişmiş ülkelerdeki algılanış biçimi ile, temel unsurları üzerinde durulacaktır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Marmara Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title 21. YÜZYILDA ÇAĞDAŞ COĞRAFYA BİLİMİ VE TEMEL UNSURLARI en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal MARMARA COĞRAFYA DERGİSİ en_US
dc.contributor.department Enter Author's Faculty / Department. Example: Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Elementary Education en_US
dc.contributor.authorID TR219101 en_US
dc.identifier.startpage 117 en_US
dc.identifier.endpage 133 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record