COĞRAFYA EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNDE FOTOĞRAFLARIN ÖNEMİ

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Erbilen, Süheyla Üçışık
dc.contributor.author Ünlü, Mehmet
dc.contributor.author Özey, Ramazan
dc.date.accessioned 2016-04-11T06:13:58Z
dc.date.available 2016-04-11T06:13:58Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation Ünlü,M., Üçışık S., Özey R., "Coğrafya Eğitim ve Öğretiminde Haritaların Önemi "Uluslararası Katılımlı 2000'li Yıllarda Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu 29-31 Mayıs 2002, İstanbul en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2414
dc.description The file in this item is the publisher version (published version) of the article. en_US
dc.description.abstract Coğrafya gezi ve gözleme dayalı bir bilim dalıdır. Ancak öğrencilerin her yeri gezme ve görme imkanı olmadığından, bu açık fotoğraflar sayesinde kapatılabilir. Bu anlamda coğrafya öğretmeninin çok iyi bir fotoğraf arşivi olmalıdır. Yapılan araştırmalara göre bir insan dinlediğinin % 10'unu, gördüğünün % 20'sini zihninde tutabilmektedir. Görmek ve dinlemek bir arada olduğunda ise bu oran % 30'a yükselmektedir. Bir öğrenci anlatılanları zihninde canlandırabilir ama gördüğünü zihnine tam olarak yerleştirir. Denizi hiç görmeyen bir çocuğun, bir gölet ve ya baraj olarak zihninde canlandırabileceğini oysa bir deniz resmi görürse daha iyi kavrayabileceğini söyleyebiliriz. Öğrenmeyi somutlaştırmak açısından bakıldığında da fotoğraflar, öğrenmeyi soyuttan somut hale getirmede ihmal edilmeyecek materyallerdir. Bu araştırmada deney ve kontrol grupları oluşturulmuş, öğrencilerin akademik başarılarını tespit için ön test-son test uygulanmıştır. Bu araştırmadan elde edilen bulgulara göre coğrafya öğretimi dersinde fotoğraf ve resimlerin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarısını olumlu yönde etkilediği anlaşılmaktadır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Marmara Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Coğrafya eğitimi, coğrafya öğretimi, fotoğraflar ve resimler. en_US
dc.title COĞRAFYA EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNDE FOTOĞRAFLARIN ÖNEMİ en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Marmara Coğrafya Dergisi en_US
dc.contributor.department Enter Author's Faculty / Department. Example: Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Elementary Education en_US
dc.contributor.authorID TR219101 en_US
dc.identifier.issue 5 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.endpage 8 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record