Abstract:
Bu çalışmada “ortaöğretim kurumlarında coğrafya anlatımının
bilgisayar destekli anlatımla geliştirilmesi” amaçlanmaktadır. Buna göre,
bilgisayar destekli anlatım incelenerek coğrafya eğitiminde kullanımı üzerinde
sonuca ulaşmaya çalışılmış ve günümüzün gelişmiş ülkelerinde hayatın her
alanında ve özellikle eğitimde önemli bir yer tutmuş olan bilgisayarların
ülkemizde “coğrafya anlatım becerisini geliştirmede” uygulanması ortaya
konmaya çalışılmıştır.. Bu yönüyle çalışma, var olan yöntem ve teknikler
yanında coğrafya eğitimine güncel ve çağdaş bir yöntem getirmeyi
amaçlamıştır.
Araştırmada belirtilen amacı gerçekleştirmek için nicel araştırma
yöntemlerinden olan, ikişer bölümden oluşan iki ayrı anket formu kullanılmıştır.
Bu anketlerden ilki öğrencilere diğeri ise öğretmenlere yönelik hazırlanmış ve
İstanbul ili Silivri ilçesi sınırları içerisinde yer alan Milli Eğitim Bakanlığı’na
bağlı Silivri Lisesi’nde uygulanmıştır. Anketlerin ilk bölümlerinde öğrenci ve
öğretmeni tanıtıcı temel bilgiler alınırken ikinci bölümlerinde ise bilgisayar
destekli anlatım ile ilgili tutumu belirleyici sorulara cevaplar istenmiştir.
Yapılan anket çalışmalarının MS Excel yardımı ile
değerlendirilmesinin ardından Bilgisayar Destekli Eğitimin (BDE) Klasik Derse
(KD) göre büyük avantajlar taşıdığı ve faydalar sağladığı sonucuna varılmıştır.
BDE’nin faydaları sonuç bölümünde sıralanmıştır.