İlköğretim ve ortaöğretim okullarının eğitim programlarında öğrenme stratejileri

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Özer, Bekir
dc.date.accessioned 2016-04-11T07:01:34Z
dc.date.available 2016-04-11T07:01:34Z
dc.date.issued 2002
dc.identifier.citation (2002). İlköğretim ve ortaöğretim okullarının eğitim programlarında öğrenme stratejileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(1), 17-32. en_US
dc.identifier.uri http://www.emu.edu.tr/bekirozer/Bilimsel.html
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2424
dc.description The file in this item is the publisher version (published version) of the article. en_US
dc.description.abstract Etkili öğrenmenin en önemli öğesi, öğrenmeyi öğrenmedir. Öğrenmeyi Öğrenme de, öğrencinin öğrenmelerinde yararlanabileceği çeşitli öğrenme stratejilerini kapsar. Öğrenciler, okullarda etkili öğrenmeyi gerçekleştirebilmek için öğrenme stratejilerini öğrenme ve kullanma gereksinmesi içindedirler. Bu araştırmada ilköğretim okulları ile liselerin eğitim programlarında öğrenme stratejilerinin öğretimine yeterince yer verilip verilmediğinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırma, 2001-2002 öğretim yılında Eskişehir'deki okullarda görev yapan 349 öğretmenin anket aracılığıyla görüşleri alınarak gerçekleştirilmiştir. Toplanan verilerin çözümlenmesi sonunda, ilköğretim okulları ile liselerin eğitim programlarında öğrenme stratejilerinin öğretimine az yer verildiği, öğretmenlerin okullarda öğrencilere öğrenme stratejilerini öğretmenin yararlı ya da gerekli olacağını düşündükleri, öğretmenlerin öğrenme stratejilerini etkili biçimde öğretebilecek düzeyde yeterli olmadıkları ve öğrenme stratejileriyle ilgili olarak düzenlenecek bir hizmet içi eğitim programına katılmaya gereksinme duydukları ortaya çıkmıştır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eğitim Bilimleri ve Uygulama en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Öğrenmeyi Öğrenme en_US
dc.subject öğrenme Stratejileri en_US
dc.subject öğrenme Stratejilerinin Öğretimi en_US
dc.title İlköğretim ve ortaöğretim okullarının eğitim programlarında öğrenme stratejileri en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Eğitim Bilimleri ve Uygulama en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Educational Sciences en_US
dc.contributor.authorID TR220846 en_US
dc.identifier.startpage 17 en_US
dc.identifier.endpage 32 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record