dc.contributor.author |
Özer, Bekir |
|
dc.date.accessioned |
2016-04-11T07:01:34Z |
|
dc.date.available |
2016-04-11T07:01:34Z |
|
dc.date.issued |
2002 |
|
dc.identifier.citation |
(2002). İlköğretim ve ortaöğretim okullarının eğitim programlarında öğrenme
stratejileri. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 1(1), 17-32. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://www.emu.edu.tr/bekirozer/Bilimsel.html |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11129/2424 |
|
dc.description |
The file in this item is the publisher version (published version) of the article. |
en_US |
dc.description.abstract |
Etkili öğrenmenin en önemli öğesi, öğrenmeyi öğrenmedir. Öğrenmeyi Öğrenme
de, öğrencinin öğrenmelerinde yararlanabileceği çeşitli öğrenme stratejilerini
kapsar. Öğrenciler, okullarda etkili öğrenmeyi gerçekleştirebilmek
için öğrenme stratejilerini öğrenme ve kullanma gereksinmesi içindedirler. Bu
araştırmada ilköğretim okulları ile liselerin eğitim programlarında öğrenme
stratejilerinin öğretimine yeterince yer verilip verilmediğinin saptanması amaçlanmıştır.
Araştırma, 2001-2002 öğretim yılında Eskişehir'deki okullarda
görev yapan 349 öğretmenin anket aracılığıyla görüşleri alınarak gerçekleştirilmiştir.
Toplanan verilerin çözümlenmesi sonunda, ilköğretim okulları ile liselerin
eğitim programlarında öğrenme stratejilerinin öğretimine az yer
verildiği, öğretmenlerin okullarda öğrencilere öğrenme stratejilerini öğretmenin
yararlı ya da gerekli olacağını düşündükleri, öğretmenlerin öğrenme stratejilerini
etkili biçimde öğretebilecek düzeyde yeterli olmadıkları ve öğrenme
stratejileriyle ilgili olarak düzenlenecek bir hizmet içi eğitim programına katılmaya
gereksinme duydukları ortaya çıkmıştır. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Eğitim Bilimleri ve Uygulama |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Öğrenmeyi Öğrenme |
en_US |
dc.subject |
öğrenme Stratejileri |
en_US |
dc.subject |
öğrenme Stratejilerinin Öğretimi |
en_US |
dc.title |
İlköğretim ve ortaöğretim okullarının eğitim programlarında öğrenme stratejileri |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.relation.journal |
Eğitim Bilimleri ve Uygulama |
en_US |
dc.contributor.department |
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Educational Sciences |
en_US |
dc.contributor.authorID |
TR220846 |
en_US |
dc.identifier.startpage |
17 |
en_US |
dc.identifier.endpage |
32 |
en_US |