Türkiye'de İnsan Kaynağı Geliştirme Uzmanlarının Nitelikleri

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Özer, Bekir
dc.date.accessioned 2016-04-11T07:53:25Z
dc.date.available 2016-04-11T07:53:25Z
dc.date.issued 1998
dc.identifier.citation (1998). Türkiye’de insan kaynağı geliştirme uzmanlarının nitelikleri. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1-2), 1-14 en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2432
dc.description The file in this item is the publisher version (published version) of the article. en_US
dc.description.abstract Örgütlerde insan kaynaklarının geliştirilmesi için düzenlenen eğitim etkinliklerinin etkili olmasında, sahip olduğu niteliklerle İKG (insan kaynağı geliştirme) uzmanının önemli rolü vardır. Bu araştırma ile Türkiye'de gerek kamu sektöründe gerekse özet sektörde örgütlerde çalışan İKG uzmanlarının eğitsel ve mesleki niteliklerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma, 49 kurumda çalışan 78 İKG uzmanı üzerinde çalışılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, uzmanların eğitsel niteliklerini belirlemek için oluşturulan sorular ile İnsan kaynağı geliştirme alanındaki yeterlilik düzeylerini belirlemeye dönük İKG Uzmanı Yeterlikleri Ölçeğinden oluşan bir bilgi toplama aracı ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesi sonunda, örgütlerde çalışan İKG uzmanlarının büyük bir bölümünün insan kaynağı geliştirme alanı dışındaki alanlarda lisans öğrenimi gördükleri, alanla ilgili bilgi ve becerileri çeşitli hizmetiçi eğitim programlan yoluyla ya da üniversitede alanla ilgili birkaç ders alarak kazandıkları ve insan kaynağı geliştirme atanında orta düzeyde yeterliliğe sahip oldukları belirlenmiştir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İnsan Kaynağı Geliştirme en_US
dc.subject İnsan Kaynağı Geliştirme Uzmanı en_US
dc.subject İnsan Kaynağı Geliştirme Uzmanı Nitelikleri en_US
dc.title Türkiye'de İnsan Kaynağı Geliştirme Uzmanlarının Nitelikleri en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Educational Sciences en_US
dc.contributor.authorID TR220852 en_US
dc.identifier.volume 8 en_US
dc.identifier.issue 1-2 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.endpage 14 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record