| dc.contributor.author | Özer, Bekir | |
| dc.date.accessioned | 2016-04-22T12:55:57Z | |
| dc.date.available | 2016-04-22T12:55:57Z | |
| dc.date.issued | 1990 | |
| dc.identifier.citation | (1990). Uzaktan eğitim sisteminin evrensel yapısı. Kurgu: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İletişim Bilimleri Dergisi, 8, 569-594. | en_US |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11129/2523 | |
| dc.description | The file in this item is the publisher version (published version) of the article. | en_US |
| dc.description.abstract | Yirminci yüzyılda bütün dünyada, hızlı ve yoğun toplumsal, ekonomik ve teknolojik gelişmelere koşut olarak, toplumların eğitim gereksinmelerinde önemli tartışmalar olmuştur. Ülkeler, bu gereksinmelerini karşılayabilmek amacıyla çok çeşitli girişimlerde bulunmuşlardır. Bunlar, genellikle, «daha çok okul açma, daha çok öğretmen yetiştirme, eğitim kurum ve donatımlarını etkili kullanma, öğrenim süresini uzatma» (Hızal, 1983, s. 7) biçimindeki çalışmaları kapsamıştır. Geleneksel nitelik taşıyan bu girişimler, eğitim olanaklarında önemli sayılabilecek bir artış sağlamışsa da, bütün dünyada varolan ekonomik bunalım sonucu eğitime ayrılan kaynakların yetmemesi nedeniyle, gereksinmeleri karşılamaktan uzak kalmıştır. Bu durum, ülkeleri eğitimde yeni arayışlara yöneltmiştir. Ülkeler, geleneksel eğitim yapılarının dışına çıkarak çabalarını daha çok kişiye daha iyi ve daha ucuz eğitim sağlaba yollarını bulmada yoğunlaşmıştır. Bu çabaların ürünü olarak eğitimde yeni bir yaklaşım olan uzaktan eğitim yaklaşımı geliştirilmiştir. | en_US |
| dc.language.iso | tur | en_US |
| dc.publisher | Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi İletişim Bilimleri Dergisi | en_US |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
| dc.subject | UZAKTAN EĞİTİM | en_US |
| dc.subject | ÖĞRENCİ DESTEKLİ EĞİTİM | en_US |
| dc.subject | KURUMSAL YAPI | en_US |
| dc.title | Uzaktan eğitim sisteminin evrensel yapısı | en_US |
| dc.type | article | en_US |
| dc.relation.journal | Uzaktan eğitim sisteminin evrensel yapısı | en_US |
| dc.contributor.department | Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Educational Sciences | en_US |
| dc.contributor.authorID | TR220846 | en_US |
| dc.identifier.volume | 119 | en_US |
| dc.identifier.issue | 8 | en_US |
| dc.identifier.startpage | 73 | en_US |
| dc.identifier.endpage | 76 | en_US |