Eğitim Yönetiminde Bir Mutluluk, Bir Endişe ve Bir Beklenti (A Posıtıve Development, Some Anxıetıes And Expectatıons In Educatıonal Management)

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Karslı, Mehmet Durdu
dc.contributor.author Onural, Hatun
dc.contributor.author Argon, Türkan
dc.date.accessioned 2016-05-02T10:47:38Z
dc.date.available 2016-05-02T10:47:38Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Mehmet Durdu Karslı, Hatun Onural, Türkan Argon. “Eğitim Yönetiminde Bir Mutluluk, Bir Endişe ve Bir beklenti,” Eğitim ve Bilim, 25, 116, Nisan 2000, 13-17. en_US
dc.identifier.issn 1300-1337
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2538
dc.description The file in this item is the publisher version (published version) of the article. en_US
dc.description.abstract Bu makalenin amacı, eğitim yöneticilerinin atanmalarına ilişkin son yönetmeliğin sevindirici ve endişe verici yönleriyle ortaya konması, beklentilerin belirlenmesi yoluyla uygulamanın sağlıklı yapılmasına katkıda bulunmaktır. Araştırma verileri, MEB Eğitim Yöneticiliği Sınavı'nı kazanan ve Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nde toplam 120 kredilik hizmetiçi eğitim programına katılan adaylardan, araştırmacılar tarafından hazırlanan anket ve yüz yüze görüşme yoluyla elde edilmiştir. Veriler, frekans ve yüzde dağılımları ile çözümlenmiştir. Araştırma sonuçlan, okul yöneticilerinin kaynağı, yetiştirilmesi ve seçimi konusunda gelinen noktanın olumlu olduğunu ve sürdürülmesi gerektiğini ortaya koymuştur. Araştırmaya katılan denekler, uygulamayı ülke gerçeklerine ve gereksinimlerine uygun bir yöntem olarak görmekte ve sorunların bu yolla çözüleceğine inanmaktadırlar. Ancak, uygulama ve sistemin sürekliliğine ilişkin bazı endişeler olduğu, ortaya çıkan aksaklık ve eksikliklerin giderilerek sürecin iyileştirilmesi ve sisteme güven sağlanmasının beklendiği araştırma bulgularınca ortaya konmuştur. en_US
dc.description.abstract The purpose of this study was two fold. First, to assess the pros and cons of the latest regulations regarding the appointment and transfer of educational administrators. Second, to make contributions towards a healthy application of the new regulations by determining expectations. Data were gathered by survey and interview techniques from 120 candidates who had passed the Ministry's National Education exam for educational administrators and attended an in-service training program at Abant İzzet Baysal University. The data were analysed by using frequency distributions and percentages. The results revealed that candidates found the new system positive amd appropriate in terms of sources of school administrators, their selection and preparation. They support the new system and wish it to continue. The candidates believe that new regulations regarding the appointment of school administrators fit the realities and needs of Turkey and that the problems within this system can be solved. The results also indicated, however, that the candidates have some worries concerning the appropriate applications of new regulations and the continuity of the new selection system. It was found that the candidates also expected the deficiencies to be abolished, and trust the system. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Türk Eğitim Derneği (Tedmen) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim Yönteminde Mutluluk en_US
dc.subject Eğitim Yönteminde Endişe en_US
dc.subject Eğitim Yönteminde Beklenti en_US
dc.title Eğitim Yönetiminde Bir Mutluluk, Bir Endişe ve Bir Beklenti (A Posıtıve Development, Some Anxıetıes And Expectatıons In Educatıonal Management) en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Eğitim ve Bilim ( Education and Science) en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Departmant of Education. Abant İzzet Baysal University, Faculty of Education, Departmant of Education. en_US
dc.contributor.authorID TR146645 en_US
dc.contributor.authorID 2. yazar yok en_US
dc.contributor.authorID TR27742 en_US
dc.identifier.volume 25 en_US
dc.identifier.issue 116 en_US
dc.identifier.startpage 13 en_US
dc.identifier.endpage 17 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record