dc.contributor.author |
Karslı, Mehmet Durdu |
|
dc.date.accessioned |
2016-05-02T11:06:42Z |
|
dc.date.available |
2016-05-02T11:06:42Z |
|
dc.date.issued |
1997 |
|
dc.identifier.citation |
Mehmet Durdu Karslı. “Teknik Eğitimin Yönetimi ve Kalite,” Eğitim Yönetimi, 3, 2, BAHAR 1997, 207-218. |
en_US |
dc.identifier.issn |
1300-4832 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11129/2542 |
|
dc.description |
The file in this item is the publisher version (published version) of the article. |
en_US |
dc.description.abstract |
Evrensel amacı "iş piyasasının gerektirdiği nitelikli ara insan gücü yetiştirmek" (Psacharapoul os ve Patrinos, 1993; Coombs, 1985) olan orta dereceli mesleki teknik eğitim makro düzeyde ele alındığında, yönetim anlayışları bakımından üç tür temel mesleki-teknik eğitim modeli karşımıza çıkmaktadır (Bierman, 1989; Greinet, 1989). Bunlar: Piyasa Modeli (Market Model), Bürokratik model (Bureaucratic Model) ve Devlet Kontrollü Piyasa Modeli (Government-Controlled Market Model). Piyasa modelinde, devlet mesleki nitelik kazandırma süreçlerinin tümünde genellikle hiç rol almaz veya çok küçük bir rol oynar. Bu model temel olarak liberalist felsefeye dayandığından, liberal model olarak da adlandırılmaktadır. İngiltere, Amerika ve
Japonya'da uygulanan model budur. Bürokratik modelde, devlet, mesleki-teknik eğitimin planlanmasından, örgütlenmesinden, kontrolünden ve yönetiminden sorumlu
tek otorite ve y e t k i l i d i r . Bu modelin en önemli özellikleri, yüksek derecedeki bürokrasi, genel eğitimle sıcak ve yakın bağlantı, standart ve n i t e l i k l e r in karşılaştırılabilirliğidir. Bu nedenle okula dayalı sistem veya okul sistemi olarak da
adlandırılmaktadır. Fransa, İtalya ve İsveç'te uygulanan bu modelde, özel girişimciliğin rolü giderek artmakta, örneğin, p r a t i k uygulama yapmak için yerler açılmaktadır. |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Pegem Akademi Yayıncılık |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Teknik Eğitim |
en_US |
dc.subject |
Eğitim Yöntemi |
en_US |
dc.subject |
Teknik Eğitim Kalitesi |
en_US |
dc.title |
Teknik Eğitimin Yönetimi Ve Kalite |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.relation.journal |
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi (KUEY) |
en_US |
dc.contributor.department |
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Education. |
en_US |
dc.contributor.authorID |
TR146645 |
en_US |
dc.identifier.volume |
3 |
en_US |
dc.identifier.issue |
2 |
en_US |
dc.identifier.startpage |
207 |
en_US |
dc.identifier.endpage |
218 |
en_US |