Teknik Eğitimin Yönetimi Ve Kalite

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Karslı, Mehmet Durdu
dc.date.accessioned 2016-05-02T11:06:42Z
dc.date.available 2016-05-02T11:06:42Z
dc.date.issued 1997
dc.identifier.citation Mehmet Durdu Karslı. “Teknik Eğitimin Yönetimi ve Kalite,” Eğitim Yönetimi, 3, 2, BAHAR 1997, 207-218. en_US
dc.identifier.issn 1300-4832
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2542
dc.description The file in this item is the publisher version (published version) of the article. en_US
dc.description.abstract Evrensel amacı "iş piyasasının gerektirdiği nitelikli ara insan gücü yetiştirmek" (Psacharapoul os ve Patrinos, 1993; Coombs, 1985) olan orta dereceli mesleki teknik eğitim makro düzeyde ele alındığında, yönetim anlayışları bakımından üç tür temel mesleki-teknik eğitim modeli karşımıza çıkmaktadır (Bierman, 1989; Greinet, 1989). Bunlar: Piyasa Modeli (Market Model), Bürokratik model (Bureaucratic Model) ve Devlet Kontrollü Piyasa Modeli (Government-Controlled Market Model). Piyasa modelinde, devlet mesleki nitelik kazandırma süreçlerinin tümünde genellikle hiç rol almaz veya çok küçük bir rol oynar. Bu model temel olarak liberalist felsefeye dayandığından, liberal model olarak da adlandırılmaktadır. İngiltere, Amerika ve Japonya'da uygulanan model budur. Bürokratik modelde, devlet, mesleki-teknik eğitimin planlanmasından, örgütlenmesinden, kontrolünden ve yönetiminden sorumlu tek otorite ve y e t k i l i d i r . Bu modelin en önemli özellikleri, yüksek derecedeki bürokrasi, genel eğitimle sıcak ve yakın bağlantı, standart ve n i t e l i k l e r in karşılaştırılabilirliğidir. Bu nedenle okula dayalı sistem veya okul sistemi olarak da adlandırılmaktadır. Fransa, İtalya ve İsveç'te uygulanan bu modelde, özel girişimciliğin rolü giderek artmakta, örneğin, p r a t i k uygulama yapmak için yerler açılmaktadır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Pegem Akademi Yayıncılık en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Teknik Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Yöntemi en_US
dc.subject Teknik Eğitim Kalitesi en_US
dc.title Teknik Eğitimin Yönetimi Ve Kalite en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi (KUEY) en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Education. en_US
dc.contributor.authorID TR146645 en_US
dc.identifier.volume 3 en_US
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 207 en_US
dc.identifier.endpage 218 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record