Aile Yılmazlık Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerliği ve Güvenirliği

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Kaner, Sema
dc.contributor.author Bayraklı, Hatice
dc.date.accessioned 2016-05-03T17:49:44Z
dc.date.available 2016-05-03T17:49:44Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim DergisiCilt: 11 Sayı: 2 Sayfa: 047-062 Yayın Tarihi: 2010 en_US
dc.identifier.uri http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/39/1657/17702.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2560
dc.description The file in this item is the publisher version (published version) of the article. en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, anne-babaların yılmazlık algısını değerlendirmeyi amaçlayan Aile Yılmazlık Ölçeğini-AYÖ geliştirilmektir. Araştırma grubu 524 anne-babadan oluşmaktadır (özel eğitim kurumlarında eğitim alan 105 ve normal gelişim gösteren 419 çocuğun anne-babaları). 87 maddelik taslak form annebabalara uygulanmış ve açımlayıcı faktör analizi, doğrulayıcı faktör analizi, madde-toplam korelasyonu, alt ölçekler arası korelasyonlar gibi bir dizi geçerlik çalışması yürütülmüştür. Ayrıca, AYÖ’nın Beck Depresyon Envanteri, Öğrenilmiş Güçlülük Ölçeği ve Ana-Babalık Yetkinliği Ölçeği ile korelasyonları da hesaplanmıştır. Ölçeğin güvenirliği Cronbach alfa, Spearman-Brown iki yarı güvenirlik ve test-tekrar testgüvenirlik katsayıları yoluyla incelenmiştir. Analizler, 37 maddenin dört faktörde toplandığını ve AYÖ’ninpsikometrik özelliklerininyeterli olduğunu ortaya koymuştur. en_US
dc.description.abstract The purpose of this study is to develop Family Resilience Scale-FRS which aims to assess resilience perceptions of the parents. The subjects are consisted of 524 parents (105 parents of children with disability and 419 parents of children with no-disability). A 87-item-draft form was administrated to the parents and a series of validity analyses, such as exploratory and confirmatory factor analyses, inter-correlations between subscales, item-total correlations were conducted. Also correlations between FRS and Beck Depression Inventory, Rosenbaum’s Learned Resourcefulness Scale and Parental Self-Efficacy Scale were calculated. Reliability of FRS was tested by Cronbach alpha, Spearman-Brown split-half, and test-retest coefficients. Results revealed that FRS included 37 items under four factors and had adequate psychometric properties. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Ankara Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Yılmazlık en_US
dc.subject Anne-Babalar en_US
dc.subject Doğrulayıcı Faktör Analizi en_US
dc.subject Geçerlik Ve Güvenirlik en_US
dc.subject Resilience en_US
dc.subject Parents en_US
dc.subject Confirmatory Factor Analysis en_US
dc.subject Reliability en_US
dc.title Aile Yılmazlık Ölçeği: Geliştirilmesi, Geçerliği ve Güvenirliği en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Eduactaion, Department of Educational Sciences en_US
dc.contributor.authorID TR214420 en_US
dc.identifier.volume 11 en_US
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 47 en_US
dc.identifier.endpage 66 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record