Recently, the studies about teachers’ self-efficacy
beliefs have been grown in the literature. However, teachers’ sense of
efficacy of children with special needs have been searched less. In this
study, self-efficacy beliefs teachers’who work with students with and
without special needs were investigated in terms of some demographic
varables by using an instrument developed for Turkey. Participants of
this study were teachers working with disabled and nondisabled
children (N= 234). Of the participants, 133 %56.8) were special
education teachers while 101 (%43.2) were general education
teachers. Means and stardart deviations of the teachers’ age were
37.16 and 9.43 correspondinly. To collect data of the study the
Teachers Self-Efficacy Scale developed by Kaner et all. (Kaner,
Şekercioğlu and Yellice-Yüksel, 2007a, 2007b; Kaner, Şekercioğlu
and Yellice-Yüksel, 2008) was used. The data were analyzed by
independent group t-test. Results showed that teachers’ self-efficacy
beliefs do not differ according to the type of student they work with,
the teachers’ gender, teaching context and teaching experience as
well. The data were discussed in terms of Turkish and international
literature
Son yıllarda öğretmenlerin öz-yetkinlik inançları eğitim araştırmalarında önemli bir yer tutmaya başlamıştır. Özel gereksinimli çocuklarla çalışan öğretmenlerin yetkinlik inançları ise daha az araştırılmıştır. Bu çalışmada, ülkemiz için geliştirilmiş bir ölçme aracı kullanılarak özel gereksinimli olan ve olmayan öğrencilerle çalışan
öğretmenlerin öz-yetkinlik inançları öğretmenlere ilişkin bazı demografik değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırma grubunu özel gereksinimi olan ve olmayan öğrenciler ile çalışan öğretmenler oluşturmaktadır (n=234). Katılımcıların 133’ü (%56.8) özel eğitim öğretmeni, 101’i ise (%43.2) normal eğitim öğretmenidir.
Öğretmenlerin yaş ortalamaları ve standart sapmaları sırasıyla 37.16 ve 9.43’dür. Araştırmada veri toplamak için Kaner ve arkadaşları tarafından geliştirilen Öğretmen Öz-Yetkinlik Ölçeği kullanılmıştır(Kaner, Şekercioğlu ve Yellice-Yüksel, 2007a, 2007b; Kaner, Şekercioğlu ve Yellice-Yüksel, 2008). Veriler bağımsız örneklemler
için t testi ile analiz edilmiştir. Bulgular öğretmenlerin mesleki yetkinlik inançlarının cinsiyetlerine, çalıştıkları öğrenci türüne, hizmet sürelerine ve görev kademelerine göre değişmediğini göstermiştir. Bulgular, ilgili alan yazın doğrultusunda tartışılmıştır.