Oyun: Çocuklar İçin Hastalıkla Başetme Sürecinde Güçlü Bir Psiko-Sosyal Destek Aracı

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Kargı, Eda
dc.date.accessioned 2016-05-03T18:20:48Z
dc.date.available 2016-05-03T18:20:48Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation Kargı, Eda. (2007). Oyun: Çocuklar İçin Hastalıkla Başetme Sürecinde Güçlü Bir Psiko-Sosyal Destek Aracı , 22, (5), sayfa: 364-367. en_US
dc.identifier.uri http://www.belgelik.dr.tr/ToplumHekim/get.php?download_file=20070507.pdf&1534-D83A_1933715A=2c087429da540724bd60bd45b4de3e97c300e11b
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2562
dc.description The file in this item is the publisher version (published version) of the article. en_US
dc.description.abstract Oyun belli bir amaca yönelik olan ya da olmayan, kurallı ya da kuralsız olarak gerçekleştirilebilen, fakat her durumda çocuğun isteyerek ve hoşlanarak yer aldığı, fiziksel, bilişsel, dil, duygusal ve sosyal gelişiminin temeli olan, gerçek hayatın bir parçası ve çocuk için en etkin öğrenme sürecidir. Gelişim psikolojisi alanyazınında, oyun ile ilgili olarak birçok kuramın geliştirilmiş olduğu görülmektedir. Örneğin; Piaget, Vygotsky ve Smilansky gibi gelişim psikolojisinin önemli kuramClları oyuna ilişkin birçok açıklamaya kuramlarında yer vermişler, çeşitli oyun sınıflamaları geliştirmişlerdir. Hastalık ve hastaneye yatış çocuk için, sevdiklerinden ayrılma, tıbbi girişimlere maruz kalma, kendisine yabancı kişilerle karşılaşma gibi pek çok nedenden ötürü zorlayıcı bir deneyim olabilir. Bu yaşantı, çocukta çeşitli korkuları tetikleyebilir. "Hastanede oyun", çocuğun bu zorlu yaşantıyı anlayabilmesine, baş edebilmesine, tedavilere ve tüm olan bitene ilişkin daha iyi hissetmesine yardımcı olur. Geçtiğimiz son on yıl boyunca çocukluk çağı kronik hastalıklarında psikososyal olgulara ilişkin ampirik araştırma bulgularında artış olduğu görülmektedir. Bu bulguların, tedavi sürecinde mutlaka kronik hastalığı olan (kanser gibi) çocuk ve onun ailesi yararına psiko-sosyal uygulamalara aktarılması gereklidir. Alanda çalışan profesyonellerin bu konuda son derece istekli olmalarına rağmen hala olması gereken durumla, mevcut uygulamalar arasında derin boşluklar olduğu görülmektedir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Toplum ve Hekim en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Çocuk ve Oyun en_US
dc.subject Oyun Terapisi en_US
dc.subject Çocuk ve Hastalık Süreci en_US
dc.subject Çocuk Oyunları en_US
dc.subject Çocuk Eğitimi en_US
dc.subject Çocuk Psikolojisi en_US
dc.subject Oyun, Çocuklar en_US
dc.title Oyun: Çocuklar İçin Hastalıkla Başetme Sürecinde Güçlü Bir Psiko-Sosyal Destek Aracı en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Toplum ve Hekim en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Primary Education en_US
dc.contributor.authorID TR219096 en_US
dc.identifier.volume 22 en_US
dc.identifier.issue 5 en_US
dc.identifier.startpage 364 en_US
dc.identifier.endpage 367 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record