dc.contributor.author |
Kaner, Sema |
|
dc.date.accessioned |
2016-05-03T18:24:29Z |
|
dc.date.available |
2016-05-03T18:24:29Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier.citation |
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi DergisiCilt: 42 Sayı: 2 Sayfa: 239-263 Yayın Tarihi: 2009 |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/1223/13981.pdf |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11129/2563 |
|
dc.description |
The file in this item is the publisher version (published version) of the article. |
en_US |
dc.description.abstract |
In this study it is examined parent and teacher agreement in behavioral and emotional problems of 206 children with mentally retarded from Turkish families. Children ages 5-20 years old were rated by parents and teachers on the Revised Problem Behavior Checklist. Results indicated that significant but low to moderate correlations between parent and teacher ratings at the scale and item levels. Implications for assessment of children with disabilities according to the outer informants are discussed. |
en_US |
dc.description.abstract |
ÖZ. Bu çalışmada, zihin engelli çocukların (n=206) duygusal ve davranışsal problemleri öğretmenlerinin ve anne-babalarının görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Bu amaçla, her iki gruba da Yenilenmiş Problem Davranış Kontrol Listesi uygulanmıştır. İki bilgi kaynağının değerlendirmeleri alt ölçekler ve maddeler arasındaki ilişkilere göre incelenmiştir. Bulgular, Toplumsallaşmış Saldırganlık ve Dikkat Problemleri-Toyluk alt ölçekleri dışında diğer alt ölçeklerde (Davranım Bozuklukları, Kaygı-İçe Kapanma, Psikotk Davranış, Motor Gerilim) öğretmen ve anne-baba değerlendirmeleri arasındaki ilişkilerin anlamlı olduğunu; yüksek korelasyonların daha çok dışa
yönelim ile ilgili problem alanlarında olduğunu; iki bilgi kaynağının değerlendirmeleri arasındaki ilişkilerin alan yazınla tutarlı şekilde düşük-orta düzey arasında değiştiğini ortaya koymuştur. Bulgular,alan yazın doğrultusunda tartışılmıştır. |
|
dc.language.iso |
eng |
en_US |
dc.publisher |
Ankara Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Mentally Retarded Children |
en_US |
dc.subject |
Parent And Teacher |
en_US |
dc.subject |
Emotional And Behavioral Problems |
en_US |
dc.subject |
Revised Problem Behavior |
en_US |
dc.subject |
Zihinsel engel, duygusal ve davranışsal problemler, problem davranış, öğretmen, anne-baba, Yenilenmiş
Problem Davranış Kontrol Listesi |
|
dc.title |
Zihin Engelli Çocukların Duygusal ve Davranışsal Problemlerinin Değerlendirilmesinde Anne-Baba ve Öğretmen Tutarlılığı |
en_US |
dc.title.alternative |
Consistency of Parents’ and Teachers’ Assessment of Emotional and Behavioral Problems in Children with Mentally Retarded |
en_US |
dc.type |
article |
en_US |
dc.relation.journal |
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi |
en_US |
dc.contributor.department |
Eastern Mediterranean University, Faculty of Eduactaion, Department of Educational Sciences |
en_US |
dc.contributor.authorID |
TR214420 |
en_US |
dc.identifier.volume |
42 |
en_US |
dc.identifier.issue |
2 |
en_US |
dc.identifier.startpage |
239 |
en_US |
dc.identifier.endpage |
263 |
en_US |