Zihin Engelli Çocukların Duygusal ve Davranışsal Problemlerinin Değerlendirilmesinde Anne-Baba ve Öğretmen Tutarlılığı

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Kaner, Sema
dc.date.accessioned 2016-05-03T18:24:29Z
dc.date.available 2016-05-03T18:24:29Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.citation Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi DergisiCilt: 42 Sayı: 2 Sayfa: 239-263 Yayın Tarihi: 2009 en_US
dc.identifier.uri http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/1223/13981.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2563
dc.description The file in this item is the publisher version (published version) of the article. en_US
dc.description.abstract In this study it is examined parent and teacher agreement in behavioral and emotional problems of 206 children with mentally retarded from Turkish families. Children ages 5-20 years old were rated by parents and teachers on the Revised Problem Behavior Checklist. Results indicated that significant but low to moderate correlations between parent and teacher ratings at the scale and item levels. Implications for assessment of children with disabilities according to the outer informants are discussed. en_US
dc.description.abstract ÖZ. Bu çalışmada, zihin engelli çocukların (n=206) duygusal ve davranışsal problemleri öğretmenlerinin ve anne-babalarının görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Bu amaçla, her iki gruba da Yenilenmiş Problem Davranış Kontrol Listesi uygulanmıştır. İki bilgi kaynağının değerlendirmeleri alt ölçekler ve maddeler arasındaki ilişkilere göre incelenmiştir. Bulgular, Toplumsallaşmış Saldırganlık ve Dikkat Problemleri-Toyluk alt ölçekleri dışında diğer alt ölçeklerde (Davranım Bozuklukları, Kaygı-İçe Kapanma, Psikotk Davranış, Motor Gerilim) öğretmen ve anne-baba değerlendirmeleri arasındaki ilişkilerin anlamlı olduğunu; yüksek korelasyonların daha çok dışa yönelim ile ilgili problem alanlarında olduğunu; iki bilgi kaynağının değerlendirmeleri arasındaki ilişkilerin alan yazınla tutarlı şekilde düşük-orta düzey arasında değiştiğini ortaya koymuştur. Bulgular,alan yazın doğrultusunda tartışılmıştır.
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Ankara Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Mentally Retarded Children en_US
dc.subject Parent And Teacher en_US
dc.subject Emotional And Behavioral Problems en_US
dc.subject Revised Problem Behavior en_US
dc.subject Zihinsel engel, duygusal ve davranışsal problemler, problem davranış, öğretmen, anne-baba, Yenilenmiş Problem Davranış Kontrol Listesi
dc.title Zihin Engelli Çocukların Duygusal ve Davranışsal Problemlerinin Değerlendirilmesinde Anne-Baba ve Öğretmen Tutarlılığı en_US
dc.title.alternative Consistency of Parents’ and Teachers’ Assessment of Emotional and Behavioral Problems in Children with Mentally Retarded en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Eduactaion, Department of Educational Sciences en_US
dc.contributor.authorID TR214420 en_US
dc.identifier.volume 42 en_US
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 239 en_US
dc.identifier.endpage 263 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record