Ders Çalışma Becerileri Ölçeği Ana-Baba, Öğretmen ve Öğrenci Formlarının Psikometrik Özellikleri

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Kaner, Sema
dc.contributor.author Kesiktaş, A. Dolunay
dc.date.accessioned 2016-05-03T18:39:36Z
dc.date.available 2016-05-03T18:39:36Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi DergisiCilt: 41 Sayı: 2 Yayın Tarihi: 2008 en_US
dc.identifier.uri http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/837/10594.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2564
dc.description The file in this item is the publisher version (published version) of the article. en_US
dc.description.abstract This study aimed at developing the parent, teacher and student versions of The Study Skills Scale in order to assess the study skills of elementary school students. The construct validity of the three scales was tested by Principal Components Analysis. Item total correlations were also conducted, together with independent samples t-test in order to determine the meaningful difference between the top and the bottom %27 groups. The reliabilities of the scales and their subscales were analyzed using Cronbach Alpha, split half and test – retest reliability estimates. The results taken together showed that all three scales had good psychometric properties and thus could be used to assess the study skills of elementary school students. A further analysis using the Pearson correlations showed consistencies among the three scales en_US
dc.description.abstract ÖZ.Bu çalışmada, ilköğretim öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin ana-babalar, öğretmenler ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesini sağlamak amacıyla Ders Çalışma Becerilerini Değerlendirme Ölçeği/Ana-Baba Formu (DÇBDÖ/ABF), Ders Çalışma Becerilerini Değerlendirme Ölçeği/Öğretmen Formu (DÇBDÖ/ÖF) ve Ders Çalışma Becerilerini Değerlendirme Ölçeği/Öğrenci Formu (DÇBDÖ/ÖĞRF) geliştirilmiş ve bu araçların psikometrik özellikleriyle ilgili sonuçlar özetlenmiştir. Üç ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek amacıyla Temel Bileşenler Analizi uygulanmıştır. Ayrıca, her bir ölçek için madde-toplam korelasyonları ve alt ve üst % 27’lik gruplarda ilişkisiz ölçümler için t testi uygulanmıştır. DÇBDÖ ana-baba, öğretmen ve öğrenci formlarının hem alt ölçekleri hem de ölçeklerin tümü için Cronbach Alpha ve testyeniden test teknikleri yoluyla güvenirlikleri incelenmiştir. Tüm bu analizler DÇBDÖ’nin üç formunun da ilköğretim öğrencilerinin ders çalışma becerileri değerlendirme çalışmalarında kullanılabilmesi için yeterli psikometrik özelliklere sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca, ölçme araçları arası ikili korelasyonlar hesaplanmış ve üç bilgi kaynağının değerlendirmeleri arasında tutarlılık olduğu belirlenmiştir. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Ankara Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Study Skills en_US
dc.subject Elementary School Students en_US
dc.subject Parent en_US
dc.subject Teacher en_US
dc.subject Scale en_US
dc.subject Öğretmen - İlköğretim Öğrencileri - Çocuk Eğitimi en_US
dc.subject Öğrenci - Veli - Öğretmen en_US
dc.subject Ders çalışma becerileri, ilköğretim öğrencileri, ana-baba, öğretmen, ölçek en_US
dc.title Ders Çalışma Becerileri Ölçeği Ana-Baba, Öğretmen ve Öğrenci Formlarının Psikometrik Özellikleri en_US
dc.title.alternative The Psychometric Properties of the Parent, Teacher and Student Versions of the Study Skills Scale en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Eduactaion, Department of Educational Sciences en_US
dc.contributor.authorID TR214420 en_US
dc.identifier.volume 41 en_US
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 293 en_US
dc.identifier.endpage 321 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record