Abstract:
Bu araştınna üniversitelerimizin Eğitim Fak:ültelerinin yeniden yapılanması ile ilişkili olarak açılan okulöncesi Öğretmenliği ana bilim dalına devam eden öğrencilerin kişisel bilgileri ile Öğretmenlik mesleğini seçmelerini etkileyen faktÖrler incclenerek, bu meslek grubn öğretmenlerinin profilini ortaya çıkannak amacıyla planlanmıştır. Araştırmanın Örneklemini; sekiz üniversiteden toplam 821 Öğretmen adayı oluşturmaktadır. Örnekleme alınan öğ- rencilere; "Kişiscl bilgilerden oluşan bir anket formu" uygulanmıştır. Bu makalede öğrencilerin kişisel bilgileri, aile bilgileri ve üniversite tercihlerine ait bilgileri sunulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen veriler uygun istatistiksel yÖntemlerle değerlendirilmiştir. Okulöncesi öğretmenliği bÖlÜmÜ, araştııma örneklemini oluşturan öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun, ilk beş tercihi içinde yer almıştır ve araştırma sonuçları öğrencilerin bölÜmle ilgili olumlu duygu ve düşünccler içinde olduklarmı göstermiştir