Gözden Geçirilmiş Davranış Problemleri Kontrol Listesinin Türkçeye Uyarlanması

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Kaner, Sema
dc.contributor.author Çiçekçi, Arzu Uçak
dc.date.accessioned 2016-05-03T20:19:12Z
dc.date.available 2016-05-03T20:19:12Z
dc.date.issued 2000
dc.identifier.citation Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim DergisiCilt: 2 Sayı: 4 Yayın Tarihi: 2000 en_US
dc.identifier.uri http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/39/47/412.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2579
dc.description The file in this item is the publisher version (published version) of the article. en_US
dc.description.abstract in this research Quay and Peterson' Revised Behavior Checklist was translated to Turkish and made adaptation study. Research group consist of 1544 females and 2103 males, total 3647 subjects aged 7-18. The structure validity of the scale was investigated by Principal Component Analysis and founded three factors across to the original scale. Factors were named Conduct Disorder - Attention Deficits I Hyperactivity; Depression - Attention Deficits I Hyperactivity, and Socialized Aggression. Achenbach and Edelbrook' Teacher Rating Form was used for another validity study. The scales' reliability were tested by internal consistency, test-retest and consistency betvveen rat er s and psychometric properties ofthe scales werefound sufficient. en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada Quay ve Peterson'un Gözden Geçirilmiş Davranış Problemleri Kontrol Listesi-Revised-Behavior Problem Checklist Türkçe'ye çevrilerek uyarlama çalışması yapılmıştır. 7-18 yaşlarında 1544 kız, 2103 erkek, toplam 3647 öğrenciyi değerlendiren 365 öğretmen araştırma grubunu oluşturmuştur. Ölçeğin yapı geçerliği Temel Bileşenler Analizi ile incelenmiş ve özgün ölçekten farklı olarak üç faktör elde edilmiştir. Davranım Bozukluğu, Hiperaktivite ve Impulsivite Depresyon - Dikkat Eksikliği ve Toplumsallaşmış Saldırganlık olarak kavramsallaştırılan faktörlerin geçerliğini test etmek için ayrıca Achenbach ve Edelbrook'un Çocuk Davranışları Kontrol Listesi-Öğretmen Bilgi Formu kullanılmıştır. Ölçeğin güvenirliği ise iç tutarlılık, test-tekrar test ve değerlendiriciler arası tutarlılık teknikleriyle incelenmiş, bu analizlerin sonucunda ölçeğin psikometrik özellikleri yeterli bulunmuştur. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Quay ve Peterson en_US
dc.subject Gözden Geçirilmiş Davranış Problemleri Kontrol Listesi en_US
dc.subject Revised Behavior Problem Checklist en_US
dc.subject Temel Bileşenler Analizi en_US
dc.subject Davranım Bozukluğu, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite en_US
dc.subject Depresyon en_US
dc.subject Toplumsallaşmış Saldırganlık en_US
dc.subject Geçerlik, Güvenirlik en_US
dc.subject Principal Component Analysis en_US
dc.subject Conduct Disorder en_US
dc.subject Attention Deficits and Hyperactivity en_US
dc.title Gözden Geçirilmiş Davranış Problemleri Kontrol Listesinin Türkçeye Uyarlanması en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Özel Eğitim Dergisi en_US
dc.contributor.department Enter Author's Faculty / Department. Example: Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Elementary Education en_US
dc.contributor.authorID TR214420 en_US
dc.identifier.volume 2 en_US
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.startpage 23 en_US
dc.identifier.endpage 34 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record