Bu araştırmada, algılanan sosyal desteğin ve mesleki yetkinlik inancının özel eğitim (n=212) ve genel eğitim (n=238) öğretmenlerinin tükenmişliklerine etkileri yapısal eşitlik modeli çerçevesinde incelenmiştir. Veriler Öğretmen Mesleki Tükenmişlik Ölçeği, Mesleki Yetkinlik Ölçeği ve Mesleki Sosyal Destek Ölçeği ile toplanmıştır. Önce, göstergelerin örtük değişkeni ne oranda temsil ettiğinin saptanması ve örtük değişkenler arasındaki korelasyonların belirlenmesi için ölçme modelleri test edilmiştir. Daha sonra, ölçme modeli tarafından doğrulanan yapılar arasındaki ilişkiler önerilen model doğrultusunda incelenmiştir. Bulgular, ölçme modellerinin yanı sıra önerilen modelin de doğrulandığını ortaya koymuştur. Buna göre yöneticilerden ve meslektaşlardan alınan destek, öğretmenlerin kendilerini mesleklerinde yetkin hissetmelerine, dolayısıyla daha az tükenmişlik yaşamalarına neden olmaktadır.
The present study was investigated that the effect of perceived social support, self-efficacy belief on special education teachers‟ (n=212) and regular education teachers‟ (n=238) burnout level with structural equation modeling (SEM). Data were collected with the The Professional Burnout Scale, The Professional Social Support Scale and The Professional Self-Efficacy Scale. First, measurement models for each of the variables were explored. Then, computed variables were used in structural equation modelling that examined relationships among latent variables. Results showed that besides measure models, also the hypotethical model was confirmed. According to the findings, we can concluded that social support from the collegues, principals and families effect teachers‟ professional self-efficacy belief and their burnout.