Öğretmenlerin Mesleki Yetkinlik, Mesleki Sosyal Destek ve Tükenmişlik İlişkisinin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Yüksel, Begümhan Yellice
dc.contributor.author Kaner, Sema
dc.contributor.author Güzeller, Cem Oktay
dc.date.accessioned 2016-05-07T11:50:11Z
dc.date.available 2016-05-07T11:50:11Z
dc.date.issued 2011-06
dc.identifier.citation Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl 11, Sayı 21, Haziran 2011, 1 - 25 en_US
dc.identifier.uri https://edergi.mehmetakif.edu.tr/index.php/efd/article/viewFile/314/239..
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2600
dc.description The file in this item is the publisher version (published version) of the article. en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada, algılanan sosyal desteğin ve mesleki yetkinlik inancının özel eğitim (n=212) ve genel eğitim (n=238) öğretmenlerinin tükenmişliklerine etkileri yapısal eşitlik modeli çerçevesinde incelenmiştir. Veriler Öğretmen Mesleki Tükenmişlik Ölçeği, Mesleki Yetkinlik Ölçeği ve Mesleki Sosyal Destek Ölçeği ile toplanmıştır. Önce, göstergelerin örtük değişkeni ne oranda temsil ettiğinin saptanması ve örtük değişkenler arasındaki korelasyonların belirlenmesi için ölçme modelleri test edilmiştir. Daha sonra, ölçme modeli tarafından doğrulanan yapılar arasındaki ilişkiler önerilen model doğrultusunda incelenmiştir. Bulgular, ölçme modellerinin yanı sıra önerilen modelin de doğrulandığını ortaya koymuştur. Buna göre yöneticilerden ve meslektaşlardan alınan destek, öğretmenlerin kendilerini mesleklerinde yetkin hissetmelerine, dolayısıyla daha az tükenmişlik yaşamalarına neden olmaktadır. en_US
dc.description.abstract The present study was investigated that the effect of perceived social support, self-efficacy belief on special education teachers‟ (n=212) and regular education teachers‟ (n=238) burnout level with structural equation modeling (SEM). Data were collected with the The Professional Burnout Scale, The Professional Social Support Scale and The Professional Self-Efficacy Scale. First, measurement models for each of the variables were explored. Then, computed variables were used in structural equation modelling that examined relationships among latent variables. Results showed that besides measure models, also the hypotethical model was confirmed. According to the findings, we can concluded that social support from the collegues, principals and families effect teachers‟ professional self-efficacy belief and their burnout. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Tükenmişlik en_US
dc.subject Mesleki Yetkinlik en_US
dc.subject Sosyal Destek en_US
dc.subject Öğretmen en_US
dc.subject Yapısal Eştlik Modeli en_US
dc.subject Burnout en_US
dc.subject Self-Efficacy en_US
dc.subject Social Support en_US
dc.subject Teacher en_US
dc.subject Structural Equation Model en_US
dc.title Öğretmenlerin Mesleki Yetkinlik, Mesleki Sosyal Destek ve Tükenmişlik İlişkisinin Yapısal Eşitlik Modeli ile İncelenmesi en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Eduactaion, Department of Educational Sciences en_US
dc.contributor.authorID TR214420 en_US
dc.contributor.authorID TR127862 en_US
dc.identifier.issue 21 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.endpage 25 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record