Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sorun Davranışlarının İncelenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Kargı, Eda
dc.contributor.author Erkan, Semra
dc.date.accessioned 2016-05-08T06:55:23Z
dc.date.available 2016-05-08T06:55:23Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.citation Kargı, E., Erkan, S. (2004). Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sorun Davranışlarının İncelenmesi . Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, sayı (27) 135-144. en_US
dc.identifier.issn 1300-5340
dc.identifier.uri http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/808-published.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2622
dc.description The file in this item is the publisher version (published version) of the article. en_US
dc.description.abstract Ülkemizde yaşanan hızlı sosyal ve ekonomik değişimlere paralel olarak sağlık sorunlarının boyutları da önemli ölçüde değişmektedir.Günümüzde toplum sağlığını çeşitli fiziksel hastalıkların yanı sıra ruhsal bozukluklar da büyük ölçüde etkilemektedir. Son yıllarda özellikle ilkokul çocuklarında gözlenen dikkat eksikliği-hiperaktivite bozukluğu, öğrenme güçlüğü, kaygı, depresyon, psikosomatik sorunlar gibi ruhsal sorunlarda gözlenen artışlar dikkatleri okul öncesi döneme çekmektedir. Çünkü, bu dönemdeki çocuklar sıkıntılarını ve sorunlarını, bunlarla başetme güçlüklerini doğrudan ifade edememekte, ancak, oyun, resim, somatik yakınmalar için, koruyucu/önleyici hizmetlerin etkin bir şekilde verilmesi gerekmektedir. Bunun için de risk altındaki hedef kitlelerdeki belirtilerin taranması ve tanınması öncelik kazanmaktadır. Bu araştırmada, Ankara’daki okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların sorun davranışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 3-4 yaş grubunda, 162 erkek ve 176 kız olmak üzere seçkisiz (rastgele) örnekleme yöntemiyle seçilen 338 çocuk oluşturmuştur. Araştırmada çocukların sorun davranışlarını belirlemek amacıyla Achenbach ve Rescorla (2000) tarafından geliştirilen, Erol ve Acı (2002) tarafından Türkçe’ye uyarlanan 1.5 - 5 Yaş Çocuk Davranışı Değerlendirme Ölçeği(Child Behavior Check-List For Ages 11/2-5, CBCL / 11/2-5) ve 11/2-5 Yafl Öğretmen Bilgi Formu (The Caregiver-Teacher Report Form for Ages 11/2-5, C-TRF 11/2-5) kullanılmıştır. Çocukların ölçekten aldıkları puanların yaş ve cinsiyete göre fark gösterip göstermediği tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile incelenmiştir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Hacettepe Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Okul Öncesi Dönem Çocuğu en_US
dc.subject Ruh Sağlığı en_US
dc.subject Önleyici Hizmetler en_US
dc.title Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sorun Davranışlarının İncelenmesi en_US
dc.type article en_US
dc.relation.journal Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Primary Education en_US
dc.contributor.authorID TR219096 en_US
dc.identifier.issue 27 en_US
dc.identifier.startpage 135 en_US
dc.identifier.endpage 144 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record