Ortaöğretim Öğretmenlerinin Mesleki Gelişime İlgisi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Özer, Bekir
dc.date.accessioned 2016-05-08T15:02:19Z
dc.date.available 2016-05-08T15:02:19Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation (2005). Ortaöğretim Öğretmenlerinin Mesleki Gelişime İlgisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama,4(8), 209-219. en_US
dc.identifier.uri http://www.ebuline.com/turkce/arsiv.aspx
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2634
dc.description Due to copyright restrictions, the access to the publisher version (published version) of this article is only available via subscription. en_US
dc.description.abstract Türk eğitim sisteminin 2000’li yılların başındaki en önemli sorunu niteliktir. Nitelikli bir eğitim nitelikli öğretmenlerle gerçekleştirilebilir. Öğretmenlere nitelik kazandıran iki temel etkenden birisi hizmetöncesi öğretmen eğitimi programları, ötekisi de öğretmenlerin hizmetiçinde yaptıkları mesleki gelişim etkinlikleridir. Öğretmenlerin çağdaş eğitim anlayışını kazanabilmeleri, değişen ve zenginleşen yöntem ve teknolojileri öğretimde kullanabilmeleri ve öğrencilerin farklılaşan öğrenme gereksinmelerini karşılayabilmeleri, kendilerini mesleki yönden sürekli olarak yenilemeleri ve geliştirmeleri ile olanaklıdır. Ancak bütün bunların öncesinde, öğretmenlerin mesleki gelişime gereksinme duymaları, bunun gerekli olduğuna inanmaları ve sürekli öğrenmeye istekli olmaları, kısacası mesleki gelişime güçlü bir ilgi duymaları gereklidir. Türkiye’nin çeşitli illerindeki genel ortaöğretim okullarında görevli 2273 öğretmen üzerinde yapılan araştırmada öğretmenlerin mesleki gelişime yüksek düzeyde gereksinme duydukları saptanmıştır. Aynı araştırmada öğretmenler, önemli sayılabilecek amaçlarla mesleki gelişime gereksinme duyduklarını, hizmetiçi eğitim programlarından önemli olarak nitelendirilebilecek yararlar beklediklerini belirtmişlerdir. Bunlara karşılık, öğretmenler mesleki gelişim amaçlı hizmetiçi eğitim etkinliklerine pek istekli katılmadıklarını açıklamışlardır. Ayrıca öğretmenler, mesleki gelişimlerini sağlamada mesleki yayınları satın alıp izleyememe, mesleki gelişime güdüleyici etkenlerden yoksun olma, okullarda yeterli mesleki gelişim etkinliklerinin düzenlenmeyişi, hizmetiçi eğitim konularının belirlenmesinde öğretmenlerin görüşlerinin alınmaması gibi çeşitli engellerle karşılaştıklarını belirtmişlerdir. Bu araştırma sonuçlarına dayalı olarak, ortaöğretim öğretmenlerinin mesleki gelişime duyuşsal yönden hazır oldukları, ancak mesleki gelişimlerini gerçekleştirebilmeleri için bununla ilgili karşılaştıkları engellerin giderilmesine gerek olduğu söylenebilir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eğitim Bilimleri ve Uygulama en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Ortaöğretim Öğretmenleri en_US
dc.subject Öğretmen ve Mesleki Gelişme en_US
dc.subject Gelişim en_US
dc.subject Mesleki Gelişim en_US
dc.title Ortaöğretim Öğretmenlerinin Mesleki Gelişime İlgisi en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University,Faculty of Education, Department of Educational Sciences en_US
dc.contributor.authorID TR220846 en_US
dc.identifier.volume 4 en_US
dc.identifier.issue 8 en_US
dc.identifier.startpage 209 en_US
dc.identifier.endpage 219 en_US


Files in this item

Files Size Format View

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record