Perceptions on the Use, Adoption, and Value of Information and Communication Technologies among Small and Medium-sized Enterprises in Lagos and Neighboring States in Nigeria

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor İslamoğlu, Mehmet
dc.contributor.author Ibe, Kingsley Emeka
dc.date.accessioned 2016-06-20T05:00:20Z
dc.date.available 2016-06-20T05:00:20Z
dc.date.issued 2015-07
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.citation Ibe, Kingsley Emeka. (2015). Perceptions on the Use, Adoption, and Value of Information and Communication Technologies among Small and Medium-sized Enterprises in Lagos and Neighboring States in Nigeria.. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2746
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2015. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Mehmet İslamoğlu. en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate the perceptions of managers on the use, adoption and value of Information and Communication Technologies among Small and Medium-sized Enterprises in Lagos and neighboring states in Nigeria. Research has shown increase in the demand of e-business technologies by business firms in the developing countries especially in Nigeria. For businesses to remain relevant in this current technologically advanced environment, there is a need to adopt and use ICT. Survey is used to identify and evaluate the perceptions of managers on the use, adoption, value and factors limiting ICT adoption among SMEs. As one of the instruments for data collection, questionnaire was used to survey 150 managers of different business firms, a total of 102 copies of questionnaire were completed and returned for the study. Both the review of related literatures and the empirical findings gave more insights into ICT adoption, use and value among SMEs. The study offered policy recommendations which will encourage SMEs to adopt ICT. Keywords: Information and Communication Technologies, Small and Medium-sized Enterprises, Adoption, Lagos, Nigeria. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araştırmanın amacı, Nijerya’da Lagos ve çevresindeki eyaletlerde bulunan Orta ve Küçük ölçekli İşletmelerde Enformasyon ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı, kurulumu, ve değeri hakkında yöneticilerin algılarını araştırmaktır. Araştırmalar, Nijerya gibi kalkınmakta olan ülkelerdeki işletmelerin gittikçe artan bir şekilde e-işletme teknolojilerine geçmeyi talep ettiklerini göstermektedir. Bu teknolojik rekabetin kızıştığı ortamda, tüm işletmelerin enformasyon ve iletişim teknolojilerini takip etmeleri ve kullanmaları gerekmektedir. Orta ve Küçük ölçekli İşletmelerde Enformasyon ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı, kurulumu, ve değeri hakkında yöneticilerin algılarını araştırmak üzere bir anket oluşturulmuş ve veriler değerlendirilmiştir. Anket, çeşitli sektörlerden 150 yöneticiye gönderilmiş, 102sinden tamamlanmış olarak veri alınmıştır. Literatür taraması ile araştırmadan elde edilen empirik bulgular örtüşmekte ve Orta ve Küçük ölçekli İşletmelerde Enformasyon ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı, kurulumu, ve değeri hakkında değerli gözlemler içermektedir. Bunlar ışığında sektörel ve şirketler bazında bilişim politikaları şekillendirilebilir. Anahtar sözcükler: Enformasyon ve İletişim Teknolojileri, Küçük ve Orta ölçekli İşletmeler, Benimseme, Lagos, Nijerya. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject nformation technology - Enterprises - Nigeria en_US
dc.subject Information and Communication Technologies en_US
dc.subject Small and Medium-sized Enterprises en_US
dc.subject Adoption en_US
dc.subject Lagos en_US
dc.subject Nigeria en_US
dc.title Perceptions on the Use, Adoption, and Value of Information and Communication Technologies among Small and Medium-sized Enterprises in Lagos and Neighboring States in Nigeria en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Department of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record