Using Songs in Teaching English to Very Young Learners

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kunt, Naciye
dc.contributor.author Yüksel, Denise
dc.date.accessioned 2016-08-18T09:46:28Z
dc.date.available 2016-08-18T09:46:28Z
dc.date.issued 2016-02
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.citation Yüksel, Denise. (2016). Using Songs in Teaching English to Very Young Learners . Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2875
dc.description Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of English Language Teaching, 2016. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Naciye Kunt. en_US
dc.description.abstract The aim of this study is to examine the importance of using songs in the English language classroom. This study will identify if using songs in the English language classroom will promote vocabulary acquisition, and if using songs in the classroom will motivate the children to learn the English language, and will songs raise the children’s cultural awareness. The study was conducted at Eastern Mediterranean Doğa Kindergarten in Northern Cyprus, in total forty kindergarten children aged four participated within the study. The participants were examined through a pre-test, post-test, interview, a questionnaire and through classroom observations and field notes. The pre-test and post-test were designed and developed according to the selection of songs which had been chosen to teach the target vocabulary by the researcher. The adapted version of The International Attitude/Motivation Test Battery by R.C. Gardner (2004) was used for the questionaire, and in order to enrich the results of the study interview questions were written and developed by the researcher. Face to face interviews were carried out for the interview questions and for the questionnaire due to the participants being very young. The interviews were recorded, transcribed and translated into English by the researcher. The instruments were analyzed using the statistical package (SPSS 17). The results of the pre-test confirmed that the children had not acquired the target vocabulary beforehand. The post-test results confirmed the increase of scores therefore confirming vocabulary acquisition of the target vocabulary which was taught using the selection of songs. The results of the questionnaire revealed that when songs were used to teach the target vocabulary in the English language classroom the kindergarten children were motivated towards the lesson. The results of the interview questions revealed that iv when songs are integrated in to the foreign language classroom it raised the awareness of the cultural differences between the languages, the English language and the participant’s native language, which is Turkish. Keywords: songs, motivation, foreign language learning, very young learners, vocabulary, culture. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışmanın amacı şarkıların yabancı dil öğretimindeki önemini incelemektir. Çalışma kapsamında, şarkıların kelime öğrenimindeki etkisi, öğrencini kültürüne olan etkisi, şarkıların öğrencinin motivasyonu üzerinde ki etkisi ve hedef dili öğrenirken öğrencinin eğlenmesine ve hedef dili konuşurken özgüvene olan etkisidir. Çalışma Kuzey Kıbrıs Doğu Akdeniz Doğa Anaokulu’nda uygulanmıştır ve bu çalışmaya toplamda kırk dört yaş anaokul öğrencisi iştirak etmiştir. Çalışmaya katılan çocuklara ön test, son test, görüşme anket ve sınıf içi gözlemler uygulanmıştır. Ön test ve son test, araştırmacı tarafından öğretmek için seçilmiş olan hedef kelimeleri içeren şarkıları içermektedir. Anket soruları için The International Attitude/Motivation Test Battery by R.C. Gardner (2004) kullanılmıştır ve çalışmanın sonucunu geliştirmek için görüşme soruları araştırmacının kendisi tarafından yazılıp geliştirilmiştir. Araştırmaya iştirak eden katılımcıların yaşlarının küçük olmasından dolayı, anket çalışması yüzyüze gerçekleştirilmiştir. Yapılmış olan bu görüşmeler, çalışmayaı yapan kişi tarafından yazılı ve sözlü şekilde kaydedilmiş olup sonrasında İngilizce diline çevrilmiştir. Araştırmanın sonucu SPSS 17 kullanılarak analiz edilmiştir. Ön test sonuçları, teste katılan öğrencilerin test için kullanılan kelimeleri daha önce bilmediklerini göstermiştir. Son test sonuçları ise şarkılar aracılığı ile öğrenilmiş olan hedef kelimelerin oranını göstermektedir. Bu çalışma sonucuna göre, şarkı kullanılarak öğretilen hedef kelimler, anaokul öğrencileri tarafından olumlu şekilde karşılanmış ve yabancı dile olan motivasyonlarını artırmış, hedef dili kullanırken kendilerine olan güvenlerini olumlu şekilde etkilemiş ve şarkı kullanılarak yapılan ders, çocukların dans ederek eğlenmelerini sağlamıştır. Çalışma sonucuna göre, şarkı kullanılarak yapılan ders, diller (İngilizce-Türkçe) arası kültürel farklılık farkındalığını arttırmıştır. Anahtar Kelimeler: şarkılar, motivasyon, yabancı dil öğrenimi, küçük yaş grubu, kelime, kültür. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject English Language Teaching (ELT) en_US
dc.subject English Language - Study and Teaching en_US
dc.subject Songs en_US
dc.subject motivation en_US
dc.subject foreign language learning en_US
dc.subject very young learners en_US
dc.subject vocabulary en_US
dc.subject culture en_US
dc.title Using Songs in Teaching English to Very Young Learners en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education,Department of English Language Teaching en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record