dc.contributor.author |
Cellatoğlu, Nemika |
|
dc.contributor.author |
İlkan, Mustafa |
|
dc.contributor.author |
Egelioğlu, Fuat |
|
dc.date.accessioned |
2016-08-19T05:46:17Z |
|
dc.date.available |
2016-08-19T05:46:17Z |
|
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.uri |
http://www.ktemo.org/uploads/documents/27-27-kktc_fosil_yakit.pdf |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11129/2883 |
|
dc.description.abstract |
Fosil yakıtların kullanılması ile açığa çıkan başta
karbondioksit (CO2) ve diğer sera gazlarının çevreye
verdiği zarar özellikle son 50 yılda, küresel ısınmanın
etkilerinin hissedilir hale gelmesi ile iyice anlaşılmış ve
bu yakıtların kullanımını azaltmak için tüm dünyada
farklı önlemler alınmıştır. Bu önlemler ışığında, fosil
yakıtlara alternatif olarak, yenilenebilir enerji
kaynaklarına önem verilmiş, , rüzgar ve güneş enerjisi,
elektrik üretiminde yaygın olarak kullanılmaya
başlanmıştır.Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde
elektrik üretiminden sonra, fosil yakıtların en çok
tüketildiği ikinci alan toplu-şahsi taşıma araçlarıdır.
KKTC’de toplu taşıma sektörü yeteri kadar gelişmiş
değildir ve mevcut ihtiyacı karşılayamamaktadır. Bunun
doğal bir sonucu olarak da kişiler özel araç sahibi olmayı
ve bir yerden bir başka yere şahıslarına ait araçları ile
gitmeyi tercih etmektedir. Şekil 1 1982-2007 yılları
arasında KKTC’de her bin kişiye düşen araç sayısını
göstermektedir[1] (sadece sedan araçlar). |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
KTEMO |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Fosil, Yakıt, Hibrit, Enerji |
en_US |
dc.title |
KKTC’de Fosil Yak t Tüketimi ve Hibrid-Elektrik Araçlar |
en_US |
dc.type |
conferenceObject |
en_US |
dc.relation.journal |
EMO Bilim |
en_US |
dc.contributor.department |
Bilgisayar ve Teknoloji Yüksek Okulu |
en_US |
dc.contributor.authorID |
TR129813 |
en_US |
dc.contributor.authorID |
TR219887 |
en_US |
dc.contributor.authorID |
TR214500 |
en_US |