Öğretmen Eğitim Programının Uygulama Boyutuna Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Zeki, Canan Perkan
dc.contributor.author Bardak, Çağın
dc.date.accessioned 2016-09-27T10:10:37Z
dc.date.available 2016-09-27T10:10:37Z
dc.date.issued 2015-07
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.citation Bardak, Çağın. (2015). Öğretmen Eğitim Programının Uygulama Boyutuna Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi . Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/2899
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Eğitim Programları ve Öğretim Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakultesi, 2015. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Canan Perkan Zeki. en_US
dc.description.abstract In this study the dimension of practice of teacher education programme is analyzed by the perspective of the new graduated classroom teachers. It includes classroom teachers’ ideas, the information that they learn in practicum course and their experiences, also the problems that they came across in practicum course and their suggestions for this course. This study is a kind of phenomenology study which is based on qualitative paradigm. Classroom teachers’ opinions for the lesson were obtained by the documents and interviews. For this purpose, 36 classroom teachers, who were graduated from ATTA, prepared portfolios for practicum courses in 2013 and 2014 are examined. After that, with 20 classroom teachers, from the same teachers group, with their present experiences, were done restrospective interviews for practicum course. Classroom teachers’ opinions are reached in different time periods, both in pre-service and in-service. As a result of this study it is specified that classroom teachers link between the theoretical knowledge and practice, gain professional competence, have an idea about social context of the schools and gain attitude and make preparation for their profession. The view of the classroom teachers about the practicum course programme is about physical dimention of practices, the cooperation between the ATTA and practice schools, the communication between the university teachers and teacher candidates, and the evaluation of the practicum course. Classroom teachers’ suggestions are given about the practicum course programmes and cooperation between ATTA and practice schools. Key Words: Teacher, preservice teacher education, constructivist teacher education, practicum course en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araştırmada öğretmen eğitim programının uygulama boyutu yeni mezun olmuş sınıf öğretmenlerinin bakış açısından incelenmektedir. Sınıf öğretmenlerinin görüşleri uygulama dersiyle edindiği bilgi ve deneyimler, uygulama dersinde karşılaştıkları sorunlar ve bu derse yönelik önerileri içermektedir. Çalışma nitel paradigmayı temele alan bir olgubilim çalışmasıdır. Sınıf öğretmenlerinin derse yönelik görüşleri dökümanlardan ve görüşmelerden elde edilmiştir. Bu amaçla 2013 ve 2014 yıllarında Atatürk Öğretmen Akademisi’nden mezun olan 36 sınıf öğretmeninin Uygulama IV dersi kapsamında hazırlamış oldukları ürün dosyaları incelenmiş. Ardından aynı öğretmen grubu içerisinde yer alan 20 sınıf öğretmeninin şu anki deneyimleriyle geçmişe dönük olarak uygulama dersine yönelik mülakatlar yapılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin hem hizmetöncesinde hem de hizmetiçinde olmak üzere iki farklı zaman diliminde görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin uygulama dersi ile kuramsal bilgiler ile uygulamaları arasında ilişki kurduğu, mesleki yeterlik kazandığı okulların sosyal bağlamına yönelik fikir edindiği, mesleğe yönelik olumlu tutum kazandığı ve mesleğe hazırlandığı belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin uygulama ders programına yönelik görüşleri ise uygulamaların fiziksel boyutu, AÖA ile uygulama okulları arasındaki işbirliği, öğretim görevlileri ile öğretmen adayları arasındaki iletişim ve uygulama dersinin değerlendirilmesine yöneliktir. Sınıf öğretmenleri uygulama ders programına ve AÖA uygulama okulları arasındaki işbirliğine yönelik olarak önerilerde bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Öğretmen, hizmet öncesi öğretmen eğitimi, yapılandırmacı öğretmen eğitimi, uygulama dersi en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim Bilimleri en_US
dc.subject Öğretmen - Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Öğretmen en_US
dc.subject hizmet öncesi öğretmen eğitimi en_US
dc.subject yapılandırmacı öğretmen eğitimi en_US
dc.subject uygulama dersi en_US
dc.subject Teacher en_US
dc.subject preservice teacher education, en_US
dc.subject constructivist teacher education en_US
dc.subject practicum course en_US
dc.title Öğretmen Eğitim Programının Uygulama Boyutuna Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record