dc.contributor.advisor |
Avcı, Turgay |
|
dc.contributor.author |
Suleymanova, Salima |
|
dc.date.accessioned |
2016-09-27T11:46:54Z |
|
dc.date.available |
2016-09-27T11:46:54Z |
|
dc.date.issued |
2016-02 |
|
dc.date.submitted |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
Suleymanova, Salima. (2016).The Effects of Organizational Career Management and High-Performance Work Practices on Frontline Employees Performance Outcomes. The Mediating Role of Work Engagement. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11129/2912 |
|
dc.description |
Master of Science in Tourism Management. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2016. Supervisor: Prof. Dr. Turgay Avcı. |
en_US |
dc.description.abstract |
The aim of this research study is to investigate different motivational factors that can influence the frontline employees’ Work Engagement. Besides, the outcomes of Work Engagement will be investigated in a current study. The selected motivational factors that can influence the hotel frontline employees’ Work engagement in this study are Organizational Career Management and High-Performance Work Practices. The selected job outcome of Work Engagement is employees’ Extra Role Customer Service. The study also concentrates the Work Engagement of frontline employees as a mediator of Organizational Career Management and High-Performance Work Practices on their Extra-Role Customer Service.
Quantitative approach was used in this study in order to examine the hypothesized model. The questionnaires were developed and distributed to the frontline employees in 4 and 5 star hotels in Baku, Azerbaijan. The data has been analyzed with SPSS 18.
The results showed that there is a positive relationship between the motivational factors and Work Engagement. Besides, Work Engagement plays a mediating role of the effects of Organizational Career Management and High-Performance Work Practices on Extra-role Customer Service.
Keywords: Organizational Career Management, High-Performance Work Practices, Work Engagement, Extra-Role Customers Service, Frontline Employees, Azerbaijan, Baku. |
en_US |
dc.description.abstract |
ÖZ:
Bu araştırmanın amacı, işletmenin sınır birim çalışanlarının işe bağımılılığını etkileyebilecek farklı motivasyonel faktörlerin incelenmesidir. Çalışmada ayrıca, işe bağımlılığın sonuçları da ele alınacaktır. Bu çalışmada, işletmenin sınır birim çalışanlarının işe bağımlılığını etkileyen Örgütsel Kariyer Yönetimi ve Yüksek Performanslı İş Uygulamaları gibi motivasyon faktörleri ele alınacaktır. Çalışma ayrıca işletmenin sınır birim çalışanlarının işe bağlılığının Örgütsel Kariyer Yönetimi ve Yüksek Performanslı Çalışma Uygulamaları arasında arabulucu rolüne de yoğunlaşmaktadir.
Çalışmanın araştırma bölümünde, kantitatif yaklaşım hipotez modeli incelemek üzere kullanılmıştır. Geliştirilen anket Azerbaycan'ın başkenti Bakü'de 4 ve 5 yıldızlı otellerde sınır birim çalışanlarına dağıtılmış, veriler SPSS 18 ile analiz edilmiştir. Sonuçlar motivasyonel faktörler ile ve işe bağımılılık arasında pozitif bir ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca, işe bağlılığın Örgütsel Kariyer Yönetimi ve Yüksek Performanslı Çalışma Uygulamaları arasında arabulucu rolü üstlendiğini de göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Örgütsel Kariyer Yönetimi, Yüksek Performans Hizmet Uygulamaları, sınır birim çalışanları, Ekstra Rol Müşteri hizmeti, , Azerbaycan, Baku. |
en_US |
dc.language.iso |
eng |
en_US |
dc.publisher |
Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Tourism |
en_US |
dc.subject |
Employee motivation |
en_US |
dc.subject |
Work - Psychological aspects |
en_US |
dc.subject |
Organizational behavior |
en_US |
dc.subject |
Organizational Career Management |
en_US |
dc.subject |
High-Performance Work Practices |
en_US |
dc.subject |
Work Engagement |
en_US |
dc.subject |
Extra-Role Customers Service |
en_US |
dc.subject |
Frontline Employees |
en_US |
dc.subject |
Azerbaijan |
en_US |
dc.subject |
Baku |
en_US |
dc.title |
The Effects of Organizational Career Management and High-Performance Work Practices on Frontline Employees Performance Outcomes. The Mediating Role of Work Engagement |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, Department of Tourism Management |
en_US |