Sponsorship in Sports: Types, Classification and Importance to Sports Organizations

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ünlücan, Doğan
dc.contributor.author Bello, Olaniyi Olayiwola
dc.date.accessioned 2016-10-11T04:44:50Z
dc.date.available 2016-10-11T04:44:50Z
dc.date.issued 2016-02
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.citation Bello, Olaniyi Olayiwola. (2016). Sponsorship in Sports: Types, Classification and Importance to Sports Organizations. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3001
dc.description Master of Business Administration in Business Administration. Thesis (M.B.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2016. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Doğan Ünlücan. en_US
dc.description.abstract This study provides a valuable insight into the different types of sponsorship in sports. The types of sponsorship in sports are classified into four categories: individual sponsorship, team sponsorship, association sponsorship and event sponsorship. This study also finds that sponsorship is a vital source of funding, an important source of resources and an avenue for sports organizations to increase awareness. A qualitative research methodology and a multiple case study design was adopted in identifying the various types of sponsorship in sports. Secondary data was collected from existing sponsorship literature, sports websites, sponsor’s press releases and other relevant websites. This study provides a clear roadmap for further academic studies and recommends that future studies in sports sponsorship should focus on investigating specific types of sponsorship. Additionally, past academic inquiries into sponsorship have focused on sponsorship from a sponsor’s perspective, or the effects on the audience and this has created a huge research gap in the study of sponsorship from the sponsored entity’s perspective. Keywords: sports, sponsorship, types of sponsorship, classification of sponsorship, importance of sponsorship to sports organizations. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışma, spor sektöründeki farklı sponsorluk türleri ile ilgili değerli bilgiler sunmaktadır. Spor sektöründe sponsorluk türleri bireysel sponsorluk, takım sponsorluğu, dernek sponsorluk ve etkinlik sponsorluğu olarak dört kategoriye ayrılmaktadır. Bu çalışma, aynı zamanda sponsorluğun spor işletmeleri için hayati bir gelir unsuru ve önemli bir kaynak olması yanında işletmelerin bilinilirliliğini ve bilincini artırmak için de önemli bir olgu olduğu üzerinde durmaktadır. Farklı sponsorluk türlerinin araştırılması ve belirlenmesi amacıyla nitel araştırma yöntemi ve çoklu vaka çalışması kullanılmıştır. Çalışmada sponsorluk ile ilgili çalışmalardan, spor sitelerinden, sponsorların basın bültenlerinden ve spor ile ilgili diğer internet sitelerinden ikinci el veriler kullanılmıştır. Bu çalışma, gelecekte sponsorluk ile ilgili yapılacak olan akademik çalışmalara bir yol haritası sunması yanında, spor sponsorluğu konusunda gelecekte yapılacak araştırmalarda sponsorluğun belirli türleri üzerine odaklanması gerektiğini önermektedir. Ek olarak, geçmişte yapılan çalışmaların daha çok sponsor odaklı veya sponsorun kitleler üzerindeki etkisi ile ilgili olduğunu, dolayısyla sponsor olunan işletmeler açısından sponsorluğun önemi ile ilgili yapılabilecek geniş bir araştırma alanının olduğunun ortaya çıktığı ifade edilebilecektir. Anahtar Kelimeler: Spor, sponsorluk, sponsorluk türleri, sponsorluk sınıflandırılması, spor işletmeleri için sponsorluğun önemi. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Sports sponsorship en_US
dc.subject Sports en_US
dc.subject sponsorship en_US
dc.subject types of sponsorship en_US
dc.subject classification of sponsorship en_US
dc.subject importance of sponsorship to sports organizations en_US
dc.title Sponsorship in Sports: Types, Classification and Importance to Sports Organizations en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics Department of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record