Evaluation of Window Display of Retail Shops A Case Study of Istiklal Street Istanbul, Turkey

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Sayari, Sahel
dc.date.accessioned 2013-01-10T08:07:22Z
dc.date.available 2013-01-10T08:07:22Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation Sayari, Sahel. (2012). Evaluation of Window Display of Retail Shops A Case Study of Istiklal Street Istanbul, Turkey. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Interior Architecture, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/318
dc.description Master of Science in Interior Architecture. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Interior Architecture, 2012. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Uğur Ulaş Dağlı. en_US
dc.description.abstract ABSTRACT: Space is a central concept in geography, used in the form of absolute, relative and relational (cognitive). Absolute space is an understanding of space as a distinct, physical and imminently real or empirical entity. Generally speaking, our world today is becoming a more tightly knitted entity whose identity is gradually becoming an integrated whole, with seemingly ubiquitous markets, highly influenced by media propelled on the wheels of technology. As such, it is doubtless to say that globalization has got a great deal of influence on the lives people today. Consumption patterns of goods and services are also experiencing similar transformations as the times change. It is easy to notice the crop up of consumer brands in different localities, with people now demanding and desiring for similar or nearly similar products and brands. As globalization stretches its widths beyond the faucets of place as a localized entity, the need to improve appearances and presentations has become of great importance especially in the general composition of retail stores. This research focuses on the Identity of Istiklal as a place with an in-depth exploration of the nature of Istiklal as both a place and a space, considering the effects of retail shops, especially brands, and how these retail shops are transforming the street space and shaping its identity into a more globally oriented identity, thus the phenomenon of placelessness as influenced or suggested by the identities and characteristics of retail shop window display on Istiklal Street. Keywords: space, place identity, global brands, retail stores and window display. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZ: Mekan; mutlak, göreceli ve bilişsel alanın içinde şekil bulan bir kavramdır. Mutlak alan; alanın belirgin, fiziksel olarak gerçek veya ampirik bir varlık olma anlayıştır. Genel anlamda dünyamız bugün; medya ile etkileşimli teknoloji çarkları üzerinde dönen, görünüşte tüm piyasalarda giderek bütüncül bir entegrasyona sahip bir kimlik haline gelmiştir. Süphesiz, bugün küreselleşmenin insan yaşamları üzerinde büyük etkisinin olduğunu söylemek mümkündür. Zamanın getirisi olarak, mal ve hizmetlerin tüketiminde de benzer değişimler yaşanmaktadır. Farklı yerlerdeki kullanıcıların benzer marka ve ürünleri talep ve arzu ettikleri görülmektedir. Artık küreselleşme boyutları bu durumu mekanda yerelleşen bir kimliğin de ötesine taşımış olduğundan, özellikle mağazaların genel kompozisyonundaki sunum ve görünüşler büyük önem taşımaya başlamıştır. Bu araştırmada, İstiklal Caddesinin hem mekan hem de yer olarak doğal ortamı üzerinde yoğunlaşılmıştır. Mağazaların, ve özellikle markaların etkileri ile mağazaların caddeyi nasıl şekillendirdiği ve daha küresel odaklı bir kimliğe dönüştürdüğü değerlendirilmektedir. Bu durum bizi, küreselleşme ile yerel kimliğimizi kaybetmeye başlamamıza ve dolayısıyla tek düze mekanların oluşmasına neden olmaktdır. Anahtar Kelimeler: mekan, mekan kimliği, dünya markaları, mağazalar ve vitrin Tasarımları. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) en_US
dc.subject Interior Architecture en_US
dc.subject Retail Shops - Window Display - Design and Construction - Store Decoration - Istiklal Street - Istanbul, Turkey en_US
dc.subject Space - Place Identity - Global Brands - Retail Stores and Window Display en_US
dc.title Evaluation of Window Display of Retail Shops A Case Study of Istiklal Street Istanbul, Turkey en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record