dc.contributor.advisor |
Öztürk, Barış |
|
dc.contributor.author |
Mohaç, Gökçe |
|
dc.date.accessioned |
2017-04-20T06:50:08Z |
|
dc.date.available |
2017-04-20T06:50:08Z |
|
dc.date.issued |
2015-09 |
|
dc.date.submitted |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Mohaç, Gökçe. (2015). K.K.T.C Mağusa Bölgesi’nde İlkokul Öğrencilerinin Bilgisayar Oyun Bağımlılığı ile Obezite Arasındaki İlişki. Tez (Yüksek Lisans), Beslenme ve Diyetetik Bölümü. Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11129/3194 |
|
dc.description |
Beslenme ve Diyetetik Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümü, 2015. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Barış Öztürk. |
en_US |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to determined that the increment of game addiction
and malnutrition of primary school children (especially 11 or 12 years old) has
interrelation with obesity. The augmentation of computer game addiction in primary
school leads and causes obeseness.
The survey was accomplished in Famagusta city’s primary schools between
February – April 2015. During this research, 300 students were chosen from each
school. The age range was 9-10 and 10-11 year old children. ‘Personal Information
Form’, ‘Game Addiction Scale for Children’ and food consumption frequency were
applied, besides, the 2 days records of food consumption (one is weekday one is
weekend) anthropometric characteristics were detected.
For statistical evaluation of data, Kolmogrov- Smirnov, Stundent t test and
Pearson correlation tests were used.
Our results clearly demonstrated that; 3% children are very skinny, 8% are
thin, 50, 7% are in normal weight, 9, 3% are barely fat and 29% are obese.
Furthermore, we can see that 81, 67 % of students have breakfast while 18, 3 % have
don’t. Despite this, it is mentioned that the most skipped meal is breakfast due to lack
of time (40, 87 % percentage). When we compare the obese and non-obese students
in terms of game addiction scale, obese students scores higher marks than not-obese
students. While student’s body weights, their BMI results and their waist
circumference are increase, it brings along with game addiction scale marks as well.
Sedentary living, computer addiction, fast-food and sugared products
consumption are all reason of obesity.
Parents should control their children’s playing time and should definitely be
very interested with children’s nutritional habit for healthy eating awareness.
Keywords: obesity, children, game addiction nutrition |
en_US |
dc.description.abstract |
ÖZ:
Bu çalışmanın amacı; İlkokul 4. ve 5. sınıflarda oyun bağımlılığı artışı ve
dengesiz beslenmenin obeziteyle ilişkisini saptamaktır. İlkokul çocuklarında
bilgisayar oyun bağımlılığındaki artış, çocukluk çağında obeziteyi artırmaktadır.
Yöntem: Araştırma Şubat - Nisan 2015 tarihleri arasında, Mağusa Bölgesi
şehir merkezindeki ilkokullarda yapılmıştır. Her ilkokuldan birer 4. sınıf, birer tane
de 5. sınıf seçilerek, 300 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir.
Kişisel Bilgi Formu’, ‘Çocuklar için Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği’ ve
besin tüketim sıklığı uygulanmış, 2 günlük (1 gün hafta içi 1 gün hafta sonu) besin
tüketim kaydı alınarak antropometrik ölçümleri yapılmıştır. Verilerin istatistiksel
değerlendirilmesinde; Kolmogrov- Smirnov, Stundent t test ve Pearson korelasyon
testleri kullanılmıştır.
Bulgular: Yapmış olduğumuz araştırma sonucunda; öğrencilerin % 3.0’ ünün
çok zayıf, %8.0’inin zayıf, % 50.7’sinin normal ağırlıkta, % 9.3’ünün hafif şişman ve
% 29.0’unun obez oldukları görülmektedir. Öğrencilerin % 81,67’ sinin sabah
kahvaltısını tükettiği, % 18.33’ünün ise tüketmediği görülmektedir. En sık atlanan
öğünün kahvaltı olduğu ve nedeninin % 40.87 oranla zaman yetersizliği olduğu
belirtilmiştir. Obez öğrenciler oyunu bırakamama alt ölçeğinden; obez olmayan
öğrencilere göre daha yüksek puan almıştır. Öğrencilerin vücut ağırlıkları, Beden
Kütle İndeksleri, bel çevreleri arttıkça, oyunu bırakamama alt ölçeğinden aldıkları
puanlar da artmaktadır.
Sonuç: Sedanter yaşam, bilgisayar bağımlılığı, fast food türü, şekerli
besinlerin fazla tüketimi obezitenin nedenleri arasındadır.
Anahtar Kelimeler: obezite, çocukluklar, beslenme, oyun bağımlılığı |
en_US |
dc.language.iso |
tur |
en_US |
dc.publisher |
Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Beslenme ve Diyetetik |
en_US |
dc.subject |
Obezite - Çocuklar - Obez Çocuklar - Bilgisayar Oyunları - Psikolojik Etkenler |
en_US |
dc.subject |
Çocuk Sağlığı |
en_US |
dc.subject |
Obez Çocuklar |
en_US |
dc.subject |
obezite |
en_US |
dc.subject |
çocukluklar |
en_US |
dc.subject |
beslenme |
en_US |
dc.subject |
oyun bağımlılığı |
en_US |
dc.subject |
obesity |
en_US |
dc.subject |
game addiction |
en_US |
dc.subject |
nutrition |
en_US |
dc.title |
K.K.T.C Mağusa Bölgesi’nde İlkokul Öğrencilerinin Bilgisayar Oyun Bağımlılığı ile Obezite Arasındaki İlişki |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Beslenme ve Diyetetik Bölümü |
en_US |