The rapid expansion in the implementation and use of Learning Management System (LMS) in supporting the teaching and learning process in academic institutions is extensive. Most of the universities are acquiring the most suitable system tailored for their particular needs and necessities. It is seen that Moodle is the most preferable ones among those systems.
The aim of this study is to assess the LMS (Moodle) at Eastern Mediterranean University (EMU) with heuristic evaluation of the usability.
Throughout the study, it is observed that LMS (Moodle) at EMU satisfies the users in terms of 10 Nielsen’s principles regarding to heuristic evaluation of the usability.
Keywords: Heuristic Evaluation, Usability, Learning Management Systems, Moodle, E-Learning, Eastern Mediterranean University.
ÖZ:
Akademik kurumlardaki eğitim ve öğrenim sürecine yardımcı olan Öğrenim Yönetim Sistemleri’nin kullanımı çok yaygınlaşmıştır. Birçok üniversite, kendi ihtiyaç ve gereksinimlerine en uygun şekilde hazırlanmış sistemleri kullanmaktadır. Bus sistemler arasinda en fazla tercih edilen sistemin Moodle olduğu görülmektedir.
Bu araştırma Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ)’de sağlanan Eğitim Yönetim Sistemi öğrencilerinin çevre yönetimindeki kullanılabilirliğinin bulgusal değerlendirmesini göstermektedir.
Bu çalışmada, DAÜ’de kullanılmakta olan Öğrenim Yönetim Sisteminin Bulgusal (Heuristic) analizinin yapılarak değrlendirilmesi amaçlanmıştır.
Çalışma sonucunda, Öğrenim Yönetim Sistemi (Moodle)’in kullanıcıları 10 Nielsen kullanılabılırlık bulgusu bakımından tatmin edici olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Bulgusal (Heuristic) Değerlendirme, Kullanılabilirlik, Eğitim Yönetim Sistemi, Moodle, E-Eğitim, Doğu Akdeniz Üniversitesi