Satisfaction Level of Teacher Candidates in Online Learning: Case Study of Eastern Mediterranean University

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor İşçioğlu, Ersun
dc.contributor.author Sapanca, Hamza Fatih
dc.date.accessioned 2017-05-15T13:13:07Z
dc.date.available 2017-05-15T13:13:07Z
dc.date.issued 2015-09
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.citation Sapanca, Hamza Fatih. (2015). Satisfaction Level of Teacher Candidates in Online Learning: Case Study of Eastern Mediterranean University. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research , Dept. of , Computer and Instructional Technology Teacher Education,, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3253
dc.description Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer and Instructional Technology Teacher Education, 2015. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Ersun İşçioğlu. en_US
dc.description.abstract In recent years, online learning environment has become popular since it provides flexibility in terms of time and place. The aim of the current study is to assess the level of satisfaction of teacher candidates. This study is formed as a “case study” by employing both qualitative and quantitative data collection methods to collect data from the respondents. Teacher candidates who are studying 2013-2014 Summer Semester Pedagogical formation certificate programs were chosen as a sample for the current study and sample size was determined as 291 respondents at EMU. The quantitative data were collected by appointing the “E-Learning Student Satisfaction Questionnaire” which proposed by Kantoglu et al., (2013). Furthermore, qualitative data was gathered by employing a semi-structured interview form. Current study has revealed that level of of satisfaction of teacher candidates were high for online learning environment. Moreover, results indicated that level of satisfaction of female teacher candidates were higher than the level of satisfaction of male teacher candidates in terms of quality of support services. Results also expressed that students in 29-36 age interval were having higher satisfaction level on online learning when compared with teacher candidates in 23-28 age interval in terms of the material usefulness and actuality of materials. Keywords: Student Satisfaction, Online Learning Environment, Online Learning Environment Student Satisfaction en_US
dc.description.abstract ÖZ: Son yıllarda çevrimiçi öğrenme ortamları, özellikle yer ve zaman konusunda sağladığı esneklik nedeni ile popülaritesini artırmıştır. Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının çevrimiçi öğrenme ortamları memnuniyet düzeylerini değerlendirmektir. Çalışma, karma yöntem kullanılarak yapılan bir durum çalışmasıdır. Çalışma grubu, Doğu Akdeniz Üniversitesi, 2013-2014 Yaz Dönemi pedagojik formasyon sertifika programına kayıtlı 291 öğretmen adaylarının katılımı ile gerçekleşmiştir. Çalışmadaki nicel veriler, Kantoğlu ve diğerleri (2013) tarafından geliştirilen “E-Öğrenme Öğrenci Memnuniyet Anketi” ile toplanmıştır. Nitel veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Çalışma sonucunda, öğretmen adaylarının çevrimiçi öğrenme ortamları memnuniyet seviyelerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bayan öğretmen adaylarının memnuniyet seviyesi destek hizmetleri kalitesine göre erkek öğretmen adaylarının memnuniyet seviyelerinden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. 29-36 yaş grubu öğretmen adaylarının memnuniyet seviyesi material kullanışlılığı ve güncelliğine göre 23-28 yaş grubu öğretmen adaylarından memnuniyet seviyesinden daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğretim faaliyetleri için 4-5 saat internet kullanıcılarının memnuniyet seviyesi 0-1 saat ve 2-3 saat internet kullanıcılarına göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Öğrenci Memnuniyeti, Çevrimiçi Öğrenme Ortamı, Çevrimiçi Öğrenme Ortamı Öğrenci Memnuniyeti en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Computer and Instructional Technology Teacher Education en_US
dc.subject Information and Communication Technologies in Education en_US
dc.subject Education - Computer network resources en_US
dc.subject Educational Technology - Teacher Attitudes en_US
dc.subject Teaching - Computer network resources en_US
dc.subject Student Satisfaction en_US
dc.subject Online Learning Environment en_US
dc.subject Online Learning Environment Student Satisfaction en_US
dc.title Satisfaction Level of Teacher Candidates in Online Learning: Case Study of Eastern Mediterranean University en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Computer and Instructional Technology Teacher Education en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record