This thesis develops and tests a conceptual model that examines job embeddedness as a full mediator of the effects of polychronicity and self-efficacy on service-oriented organizational citizenship behaviors. Data were collected from full-time frontline hotel employees in Israel for testing these relationships. Such data were collected with a time lag of two weeks .
The results demonstrated that high level of polychronicity and self-efficacy for frontline employees enhanced their job embeddedness in the workplace. The results also indicated that self-efficacy and job embeddedness encourage service-oriented organizational citizenship behaviors for frontline employees. In addition, job embeddedness acted as a partial mediator of the effect of self-efficacy on service-oriented organizational citizenship behaviors. However, the results did not provide any empirical support for the repolychronicity improvement on the service-oriented organizational citizenship behaviors in the workplace. Therefore, job embeddedness as a mediator does not affect the polychronicity on service-oriented organizational citizenship behaviors.
In this thesis, management implications were provided, and limitations of the study and future research directions were also given.
Key Words: Israel, Job Embeddedness, Polychronicity, Self-efficacy, Service-Oriented Organizational Citizenship Behaviors
ÖZ:
Bu tezin amacı polikronik özellik ile öz yeterlilik değişkenlerinin iş ile iç içe olma değişkeni ile hizmet odaklı örgütsel vatandaşlık davranışı değişkenleri üzerindeki etkilerini araştıran kavramsal bir modeli geliştirip test etmektir.Bu modelde iş ile iç içe olma değişkeninin aracı rolü test edilmiştir. Değişkenler arası ilişkilerin test edilebilmesi amacıyla veri İsrailin Jeruselam şehrindeki otellerde çalışan ön hat personelinden toplanmıştır.
Bulgular, polikronik ve öz yeterlilik değişkenlerinin otellerde çalışan ön hat personelinin iş ile iç içe olmalarını artırdığını göstermektedir. Sonuçlar ayrıca öz yeterlilik ile işle iç içe olma değişkenlerinin hizmet odaklı örgütsel vatandaşlık davranışını olumlu yönde artırdığını göstermiştir. Ancak araştırmadan elde edilen bazı sonuçlar bize polikronik iyileşmelerin işyerindeki hizmet odaklı örgütsel vatandaşlık davranış değişkenini etkilemediğini de göstermiştir. Ayrıca işle iç içe olma değişkeni polikronik özellik ile hizmet odaklı örgütsel vatandaşlık davranış arasında aracı olarak herhangi bir etkiside olmadığı tesbit edilmiştir.
Bu tezde yönetsel öneriler üzerinde durulmuş , araştırmanın sınırları ve ileride yapılacak araştırmalarile ilgili önerilere yer verilmiştir.
Anahtar Kelimeler: İşle iç içe olma, polikronizm, öz yeterlilik, hizmet odaklı örgütsel davranış, ön hat personeli, Jeruselam, İsrael