dc.contributor.advisor |
Tansu, Fatma Hocanın |
|
dc.contributor.author |
Ghofrani, Talayeh |
|
dc.date.accessioned |
2017-06-13T11:16:02Z |
|
dc.date.available |
2017-06-13T11:16:02Z |
|
dc.date.issued |
2015-09 |
|
dc.date.submitted |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Ghofrani, Talayeh. (2015). Instructors’ Perception on The Use of Cloud-based Learning Systems in Higher Education: The Case of Tehran Technical Universities. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11129/3297 |
|
dc.description |
Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer and Instructional Technology Teacher Education, 2015. Supervisor: Dr. Fatma Tansu Hocanın. |
en_US |
dc.description.abstract |
Technology is changing every day and it forces the whole world to change with it. Nowadays all of our life is influenced by technology and our education system is not apart from it. Most of developed countries in world moved to cloud based platform in their personal, work and educational environment. Developing countries like Iran also start to move toward this technology. Despite the fact that business and governmental organization are already adopting this technology successfully in their system, the higher education institutions are quite new in it. Few universities in Iran are changing their traditional e-learning to cloud based system, but with the increase of demand of this technology are pushing all the educational institution forward.
This thesis is written to investigate the advantages of cloud based e-learning system in the educational institutions and the perception of instructors toward using this system in educational environment.
Keywords: Cloud computing, E-learning, Higher education. |
en_US |
dc.description.abstract |
ÖZ:
Her geçen gün değişen teknoloji beraberinde dünyayı da değişmeye zorlamaktadır. Günümüzde hayatımızın tümü teknolojiden etkilenmekte ve eğitim sistemimiz de bu etkinin dışında kalmamaktadır. Dünyada gelişmiş ülkelerin çoğu kendi kişisel, iş ve eğitim ortamlarında bulut tabanlı platformlara taşınmıştır. İran gibi gelişmekte olan ülkeler de bu teknolojinin kullanımına yönelik hareket etmeye başlamıştır. Iş ve devlet kurumları bu teknolojinin kullanımında halihazırda başarılı bir şekilde adapte olmuş olmalarına rağmen, bulut tabanlı platformların yüksek öğretim kurumlarında kullanımı oldukça yenidir. İran'da az sayıda üniversite geleneksel e-öğrenme yöntemlerini bulut tabanlı sistemlere dönüştürmekteler, ve bu teknoloji için talebin artıyor oluşu diğer eğitim kurumlarının da bu teknolojinin kullanımıyla ilgili ilerlemesini sağlamaktadır. Bu tez, bulut tabanlı e-öğrenme sistemlerinin eğitim kurumlarında kullanımının avantajlarını ve bu sistemin eğitim ortamında kullanımının eğitmenler üzerindeki algısını araştırmak için yazılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Cloud computing, E-öğrenme, Yükseköğretim. |
en_US |
dc.language.iso |
eng |
en_US |
dc.publisher |
Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Computer and Instructional Technology Teacher Education |
en_US |
dc.subject |
Information and Communication Technologies |
en_US |
dc.subject |
Education - Computer network resources |
en_US |
dc.subject |
Distance Education |
en_US |
dc.subject |
Educational Technology - Teacher Attitudes |
en_US |
dc.subject |
Teaching - Computer network resources |
en_US |
dc.subject |
Cloud computing |
en_US |
dc.subject |
E-learning |
en_US |
dc.subject |
Higher education. |
en_US |
dc.title |
Instructors’ Perception on The Use of Cloud-based Learning Systems in Higher Education: The Case of Tehran Technical Universities |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Computer Education and Instructional Technologies |
en_US |