Instructors’ Opinions about New Learning Management System

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor İlkan, Mustafa
dc.contributor.author Kasem, Kheder
dc.date.accessioned 2017-10-19T08:27:23Z
dc.date.available 2017-10-19T08:27:23Z
dc.date.issued 2015-09
dc.date.submitted 2015
dc.identifier.citation Kasem, Kheder. (2015). Instructors’ Opinions about New Learning Management System. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3433
dc.description Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Information and Communication Technologies in Education, 2015. Co-Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Ersun İşçioğlu and Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mustafa İlkan. en_US
dc.description.abstract Learning management system (LMS) is highly discussable subject in educational field. Such systems need to always be updated and upgraded with new features, tools and design to keep up with technology development from day to day. A standard framework for developing LMS was provided with focusing on the design and interface. This research focused in implementing new LMS and implements it in new way by using up to date technologies to achieve user friendly and ease to use. In this research EMU was taken as a case study to get opinions on new LMS of students and instructors and compares it to an existing one in Eastern Mediterranean University. Data is collected by using Interview questions with 10 instructors from School of Computing and Technology. User friendly interface and ease to use design can empower the LMS. Keywords: learning management system, LMS, interface design, LMS Development Framework, LMS comparison. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS), son zamanlarda eğitim alanında çok konuşulan bir konudur. Bu tür sistemler, her geçen gün gelişen teknolojiye ayak uydurabilmeleri için geliştirilmeli; yeni özellikler, araçlar ve tasarımı ile düzenli olarak güncellenmeleri gerekirmektedir. ÖYS geliştirilirken, standart bir çerçeve oluşturabilmek için tasarım ve arayüze odaklanmak gerekmektedir. Bu araştırmada, güncel teknolojiler kullanılarak, kullanıcı dostu ve kullanım kolaylığı sağlayacak olan yeni bir yöntem kullanılarak ÖYS oluşturması sağlanmıştır. Öğrenci ve öğretim elemanlarının, yeni ÖYS hakkındaki görüşlerini almak ve var olan ÖYS ile karşılaştırmak için Doğu Akdeniz Üniversitesi, bir vaka çalışması olarak ele alınmıştır. Öğrenci görüşlerini toplamak için anket kullanılmıştır ve anket sonuçlarına göre de öğrencilerin yeni sistemle daha çok ilgilendikleri gözlemlenmiştir. Veriler ayrıca Bilgisayar ve Teknoloji Yüksek Okulu’ndaki 10 öğretim elemanı ile röportaj yapılarak da toplanmıştır. Sonuç olarak bu araştırmada, özellikleri tamamlanmadığı halde, kullanıcı dostu arayüz ve kullanımı kolay tasarlanması ile ÖYS’nin daha güçlü olabileceği gösterilmiştir. Anahtar Kelimeler: öğrenme yönetim sistemi, ÖYS, arayüz tasarımı, LMS Geliştirme Çerçeve, LMS karşılaştırılması. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Information and Communication Technologies in Education en_US
dc.subject Information and Communication Technologies in Education - Higher Education - Eastern Mediterranean University en_US
dc.subject Instructor Attitudes - Information Communication Technologies en_US
dc.subject Education - Computer network resources en_US
dc.subject Educational Technology - E-Learning en_US
dc.subject Teaching - Computer Network Resources en_US
dc.subject Learning management system en_US
dc.subject LMS en_US
dc.subject interface design en_US
dc.subject LMS Development Framework en_US
dc.subject LMS comparison en_US
dc.title Instructors’ Opinions about New Learning Management System en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Department of Computer Education and Instructional Technologies en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record