The Effect of Service Quality on Customer Satisfaction, Loyalty and Word of Mouth; Evidence from Tourists in Antalya, Turkey

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Avcı, Turgay
dc.contributor.author Shaham, Samra
dc.date.accessioned 2018-04-12T08:00:35Z
dc.date.available 2018-04-12T08:00:35Z
dc.date.issued 2016-02
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.citation Shaham, Samra. (2016).The Effect of Service Quality on Customer Satisfaction, Loyalty and Word of Mouth; Evidence from Tourists in Antalya, Turkey. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3589
dc.description Master of Science in Tourism Management. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2016. Co-Supervisor: Supervisor: Prof. Dr. Turgay Avcı. en_US
dc.description.abstract Referring to social exchange theory and expectancy theory, the present study attempts to investigate a conceptual model using deductive approach. The model examines the impact of the service quality on customer satisfaction and the effect of customer satisfaction on customer loyalty and positive word of mouth. The result of this study is based on the sample gathered from 205 customers in a hotel in Antalya. Based on the results, this study suggests that the quality of service in hotels and direct effect on customer satisfaction and customer satisfaction respectively has direct and positive impact on customer loyalty and positive word of mouth. However, like any other studies, the present inquiry bears some limitations which are discussed at the end of this thesis. Moreover, implication and future research direction are also discussed in this thesis. Keywords: Service quality, customer satisfaction, word of mouth, customer loyalty, hotel industry en_US
dc.description.abstract ÖZ : Bu çalışma sosyal değişim teorisi ile beklenti teorisine atfen, tümdengelim yaklaşımının kullanımı ile oluşturulan kavramsal bir model üzerine kurulmuştur. Model hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerindeki etkileri ile müşteri memnuniyetinin müşteri sadakati ile kulaktan kulağa iletişimde olumlu etkilerini incelemektedir. Çalışmanın uygulama bölümünde, Antalya'da bir otelde 205 müşterilerden toplanan anketlerin bulguları, otellerde hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti üzerinde doğrudan etkili olduğu ve müşteri memnuniyetinin de müşteri sadakati ve kulaktan kulağa iletişimde doğrudan ve pozitif bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir . Ancak diğer çalışmalarda olduğu üzere, bu tezin de bazı sınırlamalar taşıdığı ortadadır. Çalışmanın sonunda bu kısıtlamalar ile çalışmanın sonuçları ve gelecekteki çalışmalara yapılan öneriler yer almaktadır. Anahtar Kelimeler: Hizmet kalitesi, müşteri memnuniyeti, kulaktan kulağa iletişim, müşteri sadakati, otel endüstrisi. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Customer Satisfaction - Tourism - Antalya (Turkey) en_US
dc.subject Hospitality Industry - Management - Service Quality - Tourism - Management en_US
dc.subject Customer Services - Consumer Satisfaction en_US
dc.subject Service quality en_US
dc.subject customer satisfaction en_US
dc.subject word of mouth en_US
dc.subject customer loyalty en_US
dc.subject hotel industry en_US
dc.subject Tourism en_US
dc.title The Effect of Service Quality on Customer Satisfaction, Loyalty and Word of Mouth; Evidence from Tourists in Antalya, Turkey en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record