Factors Affecting Consumers’ Choice of Perfume Products: The Case of Famagusta – North Cyprus

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ünlücan, Doğan
dc.contributor.author Abusrour, Amira Srour
dc.date.accessioned 2018-04-13T05:51:03Z
dc.date.available 2018-04-13T05:51:03Z
dc.date.issued 2016-02
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.citation Abusrour, Amira Srour. (2016). Factors Affecting Consumers’ Choice of Perfume Products: The Case of Famagusta – North Cyprus. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3601
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2016. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Doğan Ünlücan. en_US
dc.description.abstract The decision which is made to purchase perfume products is a complicated process that consumers have to experience. Different factors affect the consumer choice for perfumes. These factors include social factors, demographic factors and psychological factors. For example, some consumers choose their perfumes depending on the recommendation they get from a family member who used the brand or know someone who is using it. In addition, consumers’ age, income level, personality, self-concept, routine and values may affect their decision in choosing perfume products. This study aims to identify the factors which affect the consumers’ choice of perfume products in Famagusta, North Cyprus. The sample of the study was the residence of Famagusta. In this study, different factors were identified as factors affecting the consumers’ purchase decision which are price, brand, quality, fragrance, promotions, prior experience, recommendations from the surroundings, blogs, consumer reviews and social media especially for younger consumers. Keywords: Consumer, marketing, perfume, consumer behavior, purchase decision, Famagusta. en_US
dc.description.abstract ÖZ : Parfüm ürünü ile ilgili satın alma kararı tüketiciler açısından karmaşık bir süreçtir. Tüketicilerin parfün seçimini etkileyen farklı faktörler vardır. Bu faktörler sosyal faktörler, demografik faktörler ve psikolojik faktörler olarak ifade edilebilir. Örneğin, bazı tüketiciler ürünü kullanmış aile üyelerinden birinin önerisi veya ürünü daha once kullanmış birini tanıması sonucu parfüm seçimini yapmaktadır. Buna ek olarak tüketicinin yaşı, gelir seviyesi, kişiliği, benliği ve değerleri parfüm ürünün seçiminde etkili olmaktadır. Bu çalışma, Gazimağusa, Kuzey Kıbrıs’taki tüketicilerin parfüm ürünleri satın alınırken seçimlerini etkileyen faktörlerin neler olduğunun ortaya çıkarılmasını amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemi, Gazimağusa’da ikamet eden bireylerden oluşturmaktadır. Bu çalışmada, tüketicilerin parfüm satın alma kararını etkileyen farklı unsurlar olan fiyat, marka, kalite, koku, promosyonlar, önceki deneyim, çevredekilerin önerileri, bloglar, tüketici değerlendirmeleri ve özellikle de genç tüketiciler için sosyal medya olarak ortaya konulmuştur. Anahtar kelimeler: Tüketici, pazarlama, parfüm, tüketici davranışları, satın alma kararı, Gazimağusa. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Consumer Behavior - Consumers' preferences - Perfume products - Famagusta (Cyprus, North) en_US
dc.subject Consumer en_US
dc.subject marketing en_US
dc.subject perfume en_US
dc.subject consumer behavior en_US
dc.subject purchase decision en_US
dc.subject Famagusta en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.title Factors Affecting Consumers’ Choice of Perfume Products: The Case of Famagusta – North Cyprus en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record