Down Sendromlu Çocuklarda Motor Beceri, Fonksiyonel Durum ve Solunum Fonksiyonları: Karşılaştırmalı Çalışma

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tüzün, Emine Handan
dc.contributor.author Uzuner, Selma
dc.date.accessioned 2018-04-13T07:01:47Z
dc.date.available 2018-04-13T07:01:47Z
dc.date.issued 2016-08
dc.date.submitted 2016
dc.identifier.citation Uzuner, Selma.(2016). Down Sendromlu Çocuklarda Motor Beceri, Fonksiyonel Durum ve Solunum Fonksiyonları: Karşılaştırmalı Çalışma. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü. Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3614
dc.description Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü, 2016. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Emine Handan Tüzün. en_US
dc.description.abstract This study was performed to compare the pulmonary functions, motor skills and functional status of individuals with Down Syndrome (DS) with healthy individuals and to analyze the relationship between pulmonary functions, respiratory muscle strength, motor skills and functional status of children with Down Syndrome. The study included 26 children with DS and 30 healthy children ranging in age from 7 to 18. The respiratory muscle strength was evaluated by Maximum Inspiratory Pressure (MIP) and Maximum Expiratory Pressure (MEP), pulmonary functions by Pulmonary Function Test (PFT), motor skills by Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency, Short Form of Second Edition (BOT-2, Short Form), and functional status by Pediatric Functional Independence Measure (WeeFIM). Although the pulmonary functions of FVC, FEV1 values significantly decreased in children with DS (p<0.05), their FEV1/FVC, PEF and FEF 25-75% values were similar with the healthy children (p>0.05). Respiratory muscle strength, motor skills and functional status, apart from the transfers, of children with DS were worse than their peers (p<0.05). There were no relationship found between functional status and pulmonary functions, respiratory muscle strength of children with DS (p>0.05). However, there were significant relationship between the FVC levels, inspiratory muscle strength and motor skill levels. Statically significant correlations were determined between general body coordination and FVC, and among inspiratory muscle strength and manual coordination, strength-agility (p<0.05). Children with DS were found to have restrictive type breathing problem and adversely affected in respiratory muscle strength, motor skills and functional status can result from DS-specific anatomical and physiological problems. Cerebellum, brainstem hypoplasia and cerebellar malformations can have a negative effect on lung volumes of children and can be a neurologic factor which explains the coordination, balance problems and the relationship between them. Hypotonia and accompanying joint hypermobility, which can arise from this neurologic affected, can explain the decrease in inspiratory muscle strength and manual coordination and strength-agility problems. Thus, strengthening, balance, coordination and functional trainings in the rehabilitation of children with DS are as necessary as adopting pulmonary rehabilitation methods which increase the lung capacities and respiratory muscle strength. We think raising awareness of problems that families can face in DS and practicing the early rehabilitation program with regular monitoring has a great importance. Key Words: Down Syndrome, Pulmonary Functions, Respiratory Muscle Strength, Motor Skill, Functional Status en_US
dc.description.abstract ÖZ : Bu çalışma Down Sendrom’lu (DS’li) ve sağlıklı çocukların solunum fonksiyonları, motor becerileri ve fonksiyonel durumlarını karşılaştırmak ve DS’li çocukların solunum fonksiyonları, solunum kas kuvvetleri ile motor beceri ve fonksiyonel durumları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla gerçekleştirildi. Çalışmaya 7-18 yaşları arasında 26 DS’li ve 30 sağlıklı çocuk alındı. Solunum kas kuvveti Maksimum İnspiratuar Basınç (MİB) ve Maksimum Ekspiratuar Basınç (MEB) ölçümleriyle, solunum fonksiyonları Solunum Fonksiyon Testiyle (SFT), motor beceriler Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlilik Testi’nin İkinci Sürümünün Kısa Formuyla (BOMYT-2 Kısa Form), fonksiyonel durum Pediatrik Fonksiyonel Bağımsızlık Ölçütü (PFBÖ) ile değerlendirildi. Solunum fonksiyonlarından FVC, FEV1 değerleri DS’li çocuklarda sağlıklılara göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde azalmasına karşın (p<0,05), FEV1/FVC, PEF ve FEF % 25-75 değeri sağlıklılarla benzerdi (p>0,05). DS’li çocukların solunum kas kuvvetleri, motor becerileri ve transferler dışındaki fonksiyonel durumları akranlarından daha düşükdü (p<0,05). DS’li bireylerin solunum fonksiyonları ve solunum kas kuvvetleri ile fonksiyonel durumları arasında ilişki bulunmadı (p>0,05). Buna karşın çocukların FVC düzeyleri ve inspiratuar kas kuvvetleri ile motor beceri düzeyleri arasında anlamlı ilişkiler vardı. FVC ile genel vücut koordinasyonu, inspiratuar kas kuvvetleri ile manuel koordinasyon ve kuvvet-çeviklik arasında istatistiksel anlamlı ilişkiler saptandı (p<0,05). DS’li çocuklarda restriktif tip solunum problemi olup, solunum fonksiyonları, solunum kas kuvveti, motor beceri ve fonksiyonel durumlarındaki olumsuz etkilenim DS’ye özel anatomik ve fizyolojik problemlerden dolayı olabilir. DS’de serebellum, beyin sapı hipoplazisi ve serebellar malformasyonların oluşu çocukların akciğer volümlerini olumsuz etkileyebileceği gibi, koordinasyon, denge problemlerini ve bunlar arasındaki ilişkiyi açıklayan nörolojik bir faktör olabilir. Bu nörolojik etkilenimin sonucu olarak görülebilen hipotoni ve beraberindeki eklem hipermobiliteleri manuel koordinasyon ve kuvvet-çeviklik sorunlarını ve inspiratuar kas kuvvetlerindeki azalmayı açıklayabilir. Bu nedenle DS’li çocukların rehabilitasyonunda kuvvetlendirme, denge, koordinasyon ve fonksiyonel eğitimler kadar akciğer kapasitelerini ve solunum kas kuvvetlerini artıracak pulmoner rehabilitasyon yöntemlerinin de uygulanması gereklidir. Ailelerin DS’de karşılaşılabilecek sorunlar konusunda bilinçlendirilmesi ve erken rehabilitasyon programının düzenli izlemlerle yapılmasının önemli olduğunu düşünmekteyiz. Anahtar Kelimeler: Down Sendromu, Solunum Fonksiyonları, Solunum Kas Kuvveti, Motor Beceri, Fonksiyonel Durum en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Fizyoterapi ve Rehabilitasyon en_US
dc.subject Down Sendromu en_US
dc.subject Down Sendromu en_US
dc.subject Solunum Fonksiyonları en_US
dc.subject Solunum Kas Kuvveti en_US
dc.subject Motor Beceri en_US
dc.subject Fonksiyonel Durum en_US
dc.title Down Sendromlu Çocuklarda Motor Beceri, Fonksiyonel Durum ve Solunum Fonksiyonları: Karşılaştırmalı Çalışma en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record