dc.contributor.advisor |
Kayaman, Rüçhan |
|
dc.contributor.author |
Bazari, Hamid |
|
dc.date.accessioned |
2018-05-24T11:33:49Z |
|
dc.date.available |
2018-05-24T11:33:49Z |
|
dc.date.issued |
2014-07 |
|
dc.date.submitted |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Bazari, Hamid. (2014). Evaluation of Destination Image of TRNC through the Mediating Role of Trust in Tourist Loyalty . Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11129/3684 |
|
dc.description |
Master of Science in Tourism Management. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2014. Supervisor: Assist. Prof. Dr. Rüçhan Kayaman. |
en_US |
dc.description.abstract |
Destination image has a crucial role in the development of tourism industry. Trust
and loyalty of tourist’s are two key factors in sustainable development of tourism in
the international market. This thesis aims to investigate the relationship between
indicators of destination image and tourist’s trust and loyalty. Furthermore, this study
attempts to find out whether trust function as a mediator of the relationship between
destination image indicators and loyalty, a quantitative approach employed to collect
data amongst tourists who visited North Cyprus in spring 2014. Data analysis
including correlation, regression analysis performed using SPSS to test model and
hypotheses. Reliability and validity of the measurement has been checked using
Cronbach’s alpha and factor analysis, respectively. Results revealed that cognitive
image positively boost tourist’ trust and loyalty, whereas affective image has not any
significant effect on tourist trust in North Cyprus. Trust is able to mediate the
relationship between cognitive image and loyalty. According to the regression result
trust raises the loyalty of the tourist and motivates them to revisit or recommend
North Cyprus as a holiday destination. Practical implications, limitations, and future
research direction are suggested.
Keyword: destination image: affective image, cognitive image, trust, loyalty |
en_US |
dc.description.abstract |
Öz:Hedef görüntü turizm sektörünün gelişiminde çok önemli bir role sahiptir. Güven ve
turist sadakat uluslararası Pazar da turizmin sürdürülebilir kalkınma konusundaiki
önemli factor vardır. Bu tezin hedefi görüntü ve turistlerin güven ve sadakat
göstergelerinin arasındaki ilişkiyi araştırmaktı. Ayrıca, bu çalışma hedef görüntü
göstergeleri ve sadakat arasındaki ilişkinin bir ara bulucu olarak mı güvenişlevini
bulmaya çalışır. İlkbaharda 2014'de Kuzey Kıbrıs'ı ziyaret turist arasında veri
toplamak için kullanılan birnicel bir yaklaşım. Korelasyon dahil Veri analizi
,regresyon analizi modeli ve hipotezleri test etmek için SPSS. Ölçüm güvenirlik ve
geçerlilik sırasıyla Cronbachalfa ve factor analizi kullanılarak kontrol etti. Bulgular
bilişsel görüntü olumlu turist ' güven ve sadakatini artırmak olduğunu ortaya koydu
.Iken ,duygusal resim Kuzey Kıbrıs'ta turizm güven üzerinde herhangi önemli bir
etkisi bulunmamaktadır. Güven bilişsel görüntü ve sadakat arasındaki ilişkiyi ara
buluculuk yapabiliyor. Regresyon sonuçu güven turist sadakatini yükseltir ve bir tatil
beldesi olarak Kuzey Kıbrıs'ı tekrar ve ya tavsiye için onları motive ediyor. Pratik
etkileri, sınırlamalar ve gelecekteki araştırma yönu önerilmektedir.
Kelimeler: Hedef image, duygusal resim , bilişsel görüntü , güven , sadakat |
en_US |
dc.language.iso |
eng |
en_US |
dc.publisher |
Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Tourism |
en_US |
dc.subject |
Tourism - Cyprus, North |
en_US |
dc.subject |
Tourism - Psychological aspects |
en_US |
dc.subject |
destination image |
en_US |
dc.subject |
affective image |
en_US |
dc.subject |
cognitive image |
en_US |
dc.subject |
trust |
en_US |
dc.subject |
loyalty |
en_US |
dc.title |
Evaluation of Destination Image of TRNC through the Mediating Role of Trust in Tourist Loyalty |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, Department of Tourism Management |
en_US |