This study examines the relationships between product diversity, international
geographical diversity, and company financial performance in the global automotive
industry. A sample of the top twenty global automobile manufacturers of 2012 is
used to test the hypotheses. ROS has been employed as the performance indicator,
while the number of countries in which a company has manufacturing facilities is an
indicator of international geographical diversification. Two different measures have
been employed as product diversity indicators – a simple model count, and a
modified measure of the Herfindahl index. Also, the company’s age and size are
used as control variables. According to the analysis of this study, product diversity
has a positive and statistically significant impact on financial performance, but
international diversity has a nonsignificant negative relationship with performance.
This research also uncovers that international diversity has a positive association
with product diversity, while the company’s age negatively affects performance and
positively impacts product diversity.
Keywords: Product Diversity, International Diversity, Financial Performance.
ÖZ :
Bu çalışma, küresel otomotiv sektöründe ürün çeşitliliği, uluslararası coğrafi çeşitliliği ve şirketlerin mali performansları arasındaki ilişkileri incelemektedir. 2012 yılında faaliyette olan en büyük yirmi küresel otomobil üreticilerinden oluşan bir örneklemeyi kullanarak bu çalışmanın hipotezleri test edilmiştir. Satış getirisi (ROS) performans göstergesi olarak kullanılmıştır. Bir şirketin üretim tesisleri bulunduğu ülkelerin toplam sayısı ise uluslararası coğrafi çeşitlendirmenin bir göstergesidir. İki farklı yöntemle ürün çeşitliliği göstergeleri ölçülmüştür - birinde sadece toplam araç model sayısı yapılmış ve diğerinde Herfindahl endeksin değiştirilmiş bir versiyonu geliştirilmiştir. Ayrıca, şirketin yaşı ve büyüklüğü kontrol değişkenleri olarak kullanılmıştır. Bu çalışmanın analizine göre, ürün çeşitliliği, finansal performans üzerinde pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi vardır, ancak uluslararası çeşitlilik şirket performansı ile anlamlı olmayan ve negatif bir ilişkisi vardır. Bu araştırma aynı zamanda da ürün çeşitliliği ve uluslararası coğrafi çeşitliliği arasında pozitif bir ilişki, ve şirketin yaşı performansı olumsuz etkilediğini ama ürün çeşitliliği üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu ortaya çıkarmıştır.
Anahtar Kelimeler: Ürün Çeşitliliği, Uluslararası Çeşitliliği, Finansal Performans.