Brand Loyalty in the Construction Sector The Case of North Cyprus

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tümer, Mustafa
dc.contributor.author Boroumand, Garsivaz
dc.date.accessioned 2018-05-30T11:04:11Z
dc.date.available 2018-05-30T11:04:11Z
dc.date.issued 2014-02
dc.date.submitted 2014-02
dc.identifier.citation Boroumand, Garsivaz. (2014). Brand Loyalty in the Construction Sector The Case of North Cyprus. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3706
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2014. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mustafa Tümer. en_US
dc.description.abstract “Construction sector occupies an important place in the economy of the TRNC, and parallel to the population growth, the demands for buildings continue to increase” (building construction and parcel statistics, 2009). The figures released by the State Planning Organization (SPO) indicate that Urban building has been increased by 13.4% from 131,619(1997) to 308,405 (2009) floor area (m2). This dramatic expansion will result in appearance of the more construction company and of course the more contracts will be signed among contractor and the customers. The objective of the thesis is to explore the source of customer satisfaction and dissatisfaction in the construction industry and understand how it can influence the brand loyalty to retain value customer and gain repeat business and to measure the brand loyalty influences. For this purpose a conceptual model were designed and be tested empirically by using structural equation modeling. Dimensions will be determined which can be significant predictors of overall home-buying satisfaction. In the field of construction, brand loyalty can be defined by having more contracts by the mean of loyal customer with the contractor. For this reason 14 hypotheses were defined and their relationships were tested on the sample of 101 respondents. The results provide empirical support and positive relationship for 10 of 14 hypothesis examined. Keywords: Construction industry, brand loyalty, customer satisfaction. en_US
dc.description.abstract ÖZ : “Đnsaat sektörü Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde önemli bir yere sahip olmakla birlikte, nüfusun büyümesi ile de bina yapımı artmaktadır” (Đnsaat Statistikleri, 2009). KKTC Devlet Planlama Örgütü verilerine göre kırsal kesimdeki insaat %13.4 oranında 131,619 m2 ‘den (1997) 308,405 m2’ ye yükselmistir (2009). Đnsaat sektöründeki bu dramatik artıs daha fazla insat firmalarının piyasaya girmesine ve bunun sonucu olarak da müsteriler ve insaat firmaları arasında daha fazla anlasmalar imzalamıslardır. Bu çalısmanın amacı insaat sektöründe müsteri tatmini ve tatminsizliğinin kaynaklarını arastırmak ve bunun marka bağlılığına etkisini incelemektir. Marka bağlılığını incelerken müsteri değerinin nasıl olustuğunu ve tutumların nasıl tekrarlandığı yönünde bilimsel verileri ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla kavramsal bir model olusturulmus ve empiric olarak da yapısal denklem modelleme kullanılmıstır. Genel olarak ev satın alınırken müsteri tatminini etkileyen boyutlar tesbit edilecektir. Insaat sektöründe marka bağlılığı, marka bağımlısı müsterilerin aracılığı ile daha fazla sözlesmenin yapılması ile tanımlanabilmektedir. Bu nedenle 101 insaat yaptıran ve/veya ev alan müsterilerden bu konuda veriler toplanmıs ve 14 hipotez ortaya konmus ve uygun istatistiki yöntemler ile test edilmistir. Elde edilen sonuçlar 14 hipotezden 10’ununu empiric olarak desteklemistir. Anahtar Kelimeler: Đnsaat sektörü, marka bağlılığı, müsteri tatmini. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Marketing - Brand Loyalty - Construction Sector - Cyprus, North en_US
dc.subject Brand choice - Consumers preferences en_US
dc.subject Construction industry en_US
dc.subject brand loyalty en_US
dc.subject customer satisfaction en_US
dc.title Brand Loyalty in the Construction Sector The Case of North Cyprus en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record