Customer Loyalty in the Telecommunication Industry in Nigeria

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tümer, Mustafa
dc.contributor.author Adenuga, Olusegun Kolawole
dc.date.accessioned 2018-05-30T12:25:06Z
dc.date.available 2018-05-30T12:25:06Z
dc.date.issued 2014-07
dc.date.submitted 2014-07
dc.identifier.citation Adenuga, Olusegun Kolawole. (2014). Customer Loyalty in the Telecommunication Industry in Nigeria. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3723
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2014. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mustafa Tümer. en_US
dc.description.abstract The purpose of this study was to develop and test a model which examined customer loyalty in telecommunication industry in Nigeria. The research collected data through questionnaire which was self-administered from a sample of mobile users of the telecom industry in the Nigerian. The importance of customer loyalty cannot be over emphasized as this study has showed that it is significant to organizational growth financially. The SPSS 17 and SMART PLS 2.0 software packages were used for data entry and further analysis. The PLS analyses results show significant relationship and provides support for majority of the hypothesis setup according to extensive literature review such as customer satisfaction, service quality, customer support, customer expectation among others. However, results show that there is no significant relationship between customer satisfaction and customer loyalty but, some other variable which are switching barrier and interpersonal relationship in Nigeria. The study also discusses a few managerial suggestions and gave future recommendation. Keywords: Customer loyalty, Customer satisfaction, Sales promotion, Image, Service quality. en_US
dc.description.abstract ÖZ : Bu çalışmanın amacı, Nijerya'da telekomünikasyon sektöründe müşteri sadakatini kavramsal model kullanarak ölçmek ve test etmektir. Araştırmada kullanılan veriler kolayda örnekleme yöntemi ile Nijerya’da toplanmıştır. Literatür taraması sonucunda araştırmanın anketi oluşturulmuş ve veriler yüz yüze görüşme yöntemi ile mobil iletişim aracı kullananlardan toplanmıştır. Bu çalışmada müşteri sadakatının önemi vurgulanmış ve kurumların finansal açıdan büyümelerine pozitif anlamda etkisi olduğu görülmüştür. Deneklerden toplanan veriler temel istatistiklerin yapılmasında SPSS 17.0 paket programı, yapısal eşitlik modellemesini test etmek amacı ile SMART PLS 2.0 paket programı kullanılmıştır. SMART PLS 2.0 paket programı analizleri sonucunda çalışmada oluşturulan hipotezler test edilmiş ve ilişkiler üzerinde, bulgular ışığında yorumlar yapılmıştır. Çalışmanın en önemli bulgularından biri ise beklenmedik bir şekilde müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati arasında bir ilişkinin olmadığıdır. İlişki olmamasının nedenini ise Nijerya’daki tüketici davranışının farklı olabileceğidir. Çalışmanın sonunda mobil sektöründeki karar vericiler için bazı öneriler yapılmıştır. Anahtar Kelimeler: Müşteri sadakati, müşteri memnuniyeti, imaj ve hizmet kalitesi. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Customer Satisfaction - Customer Loyalty - Telecommunication Industry - Nigeria en_US
dc.subject Customer loyalty en_US
dc.subject Customer satisfaction en_US
dc.subject Sales promotion en_US
dc.subject Image en_US
dc.subject Service quality en_US
dc.title Customer Loyalty in the Telecommunication Industry in Nigeria en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record