Eğitim Yönetimi ve Denetimi Türkçe Alanyazınının Durumu: Akademisyen Bakış Açısı

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Mertkan, Şefika
dc.contributor.author Özkok, Ece İlhan
dc.date.accessioned 2018-06-13T07:21:05Z
dc.date.available 2018-06-13T07:21:05Z
dc.date.issued 2016-09
dc.date.submitted 2016-09
dc.identifier.citation Özkok, E. I. (2016). Eğitim Yönetimi ve Denetimi Türkçe Alanyazınının Durumu: Akademisyen Bakış Açısı. Thesis (M.Ed.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Educational Sciences, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3759
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne Eğitim Yönetimi ve Denetimi Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2016. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Şefika Mertkan. en_US
dc.description.abstract This study examines the current state of the local knowledge base in the field of educational leadership along with its reasons and the means through which it could be enhanced from the perspective of scholars actively working in the field. Aiming to gain an in-depth understanding of the local knowledge base from the perspective of scholars working in the field, the study adopts the constructivist worldview and the qualitative approach and has been designed as a phenomenology. Scholars with substantial experience and knowledge in the field of educational administration in Turkey in general and with the local knowledge base in Turkey in particular participated in the study. Criteria sampling was used to form the working group and the study was carried out with 17 participants from 8 different higher education institutions based in 4 different cities. Data were collected using semi-structured interviews conducted in the natural setting of the participans and were analyzed using content analysis. Findings suggest a marked increase in the number of studies published in the field of educational administration; however, despite this increase, there is a widespread dissatisfaction among the participants when evaluating the quality of these studies. The main reasons for participants’ dissatisfaction are person related, organization related and system related. Capabilities and attitudes of scholars were listed among the person related reasons which participants emphasized were influenced by organizational and system related factors. Last but not least, participants put forward suggestions for improvement, which they emphasized the urgency to put these in action. It is important to note participants used despairingexpressions when making suggestions for improvement. That participants do not trust local knowledge base and that feeling themselves distressed and anxious they question the values in academia is another finding that is important to note. Keyword: Educational Administiration, Educational Administration Knowledge Base, Knowledge Production en_US
dc.description.abstract Öz: Bu araştırmanın temel amacı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Türkçe alanyazınının mevcut durumu, bu durumun nedenleri ve nasıl geliştirilebileceği üzerine akademisyenlerin bakış açılarını ortaya koymaktır. Yapılan bu çalışmada eğitim yönetimi ve denetimi Türkçe alanyazınını akademisyenlerin bakış açısından derinlemesine inceleme hedeflendiğinden yapılandırmacı dünya görüşü etkisi ile nitel araştırma yaklaşımı kullanılmış ve araştırma, fenomenolojik olarak desenlendirilmiştir. Bu araştırmada yurtdışı ve Türkiye'de eğitim yönetimi ve denetimi alanında çalışan ve Türkçe alanyazınını ile ilgili deneyim ve bilgi sahibi akademisyenler ile çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu belirlenirken amaçlı örneklem türü olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 4 farklı şehirde, 8 farklı üniversitedeki akademisyenlerle gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya 17 katılımcı katılmıştır. Çalışmanın verileri yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Görüşmeler katılımcıların kendi ortamlarında, yüz yüze gerçekleştirilmiş ve verilerinin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Bu çalışmada elde edilen bulgularda ilk olarak katılımcılar Türkçe alanyazınının nicelik yönünden artış gösterdiğini belirtmişlerdir. Ancak söz edilen artışa rağmen katılımcıların alanyazını nitelik açısından değerlendirdiği zaman belirttikleri memnuniyetsizlik dikkat çekmektedir. Bu memnuniyetsizliğin temel nedenlerinin kişi kaynaklı, örgüt kaynaklı ve sistem kaynaklı olduğu görülmektedir. Kişi kaynaklı nedenler arasında akademisyen yeterliliği ve tutumu sorgulanırken, akademisyen tutumu ve yeterliliğini doğrudan veya dolayı etkileyen nedenlerin örgüt ve sistem kaynaklı olduğu katılmcıların tarafından vurgulanmış, kişi kaynaklı nedenlerin örgüt ve sistem kaynaklı nedenlerle etkileşimi tartışılmıştır. Son olarak katılımcılar sistem, örgüt ve kişi kaynaklı sunulan nedenlere bir çok gelişim önerisi getirmiş ve söz edilen gelişim önerilerinin dikkate alınması aciliyetinin üzerinde durmuşlardır. Katılımcıların gelişim önerileri sorulduğunda daha çok umutsuz ifadeler kullandıkları dikkat çekmiştir. Katılımcıların Türkçe alanyazınına karşı güvensiz oldukları, kendilerini akademik ortamda çaresiz ve endişeli hissettikleri ve akademi içerisindeki değerleri sorguladıkları dikkat çeken diğer bir noktadır. Anahtar Sözcükler: Eğitim Yönetimi, Eğitim Yönetimi Alanyazını, Bilgi Üretimi en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim Bilimleri en_US
dc.subject Eğitim Yönetimi en_US
dc.subject Eğitim Yönetimi Alanyazını en_US
dc.subject Bilgi Üretimi en_US
dc.subject Educational Administration en_US
dc.subject Educational Administration Knowledge Base en_US
dc.subject Knowledge Production en_US
dc.title Eğitim Yönetimi ve Denetimi Türkçe Alanyazınının Durumu: Akademisyen Bakış Açısı en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record