Servant Leadership Style and Job Satisfaction in Dubai Hotel Industry: Trust in Leader as Mediator

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Fethi, Sami
dc.contributor.author Zargar, Pouya
dc.date.accessioned 2018-06-14T06:11:52Z
dc.date.available 2018-06-14T06:11:52Z
dc.date.issued 2016-02
dc.date.submitted 2016-02
dc.identifier.citation Zargar, Pouya. (2016). Servant Leadership Style and Job Satisfaction in Dubai Hotel Industry: Trust in Leader as Mediator. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3766
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2016. Supervisor: Prof. Dr. Sami Fethi. en_US
dc.description.abstract Regarding the huge growth in economics for UAE and especially Dubai in the past few decades require a high level of leadership and management. The tourism and hotel industry of Dubai has reached to limits that even few years ago was thought as farfetched ideas. The vision about future is even more phenomenon. Leaders who act as a mere management representative and are not able to perform in various styles cannot be effective in this rapidly growing industry. For a leader, to show ineffectiveness means distrust, which lowers the satisfaction of a population in different aspects. Hence, leadership and trust are topics that require further examination. This study tries to determine the interaction among servant leadership and job satisfaction while utilizing the trust degree in leader as a mediator factor between leadership approach and level of satisfaction in job. The research was conducted on 260 employees in four different hotels in Dubai (Jood Plaza, Sadaf Delmon, Ibis international and Address hotel). Correlation analyses have shown a positive and significant relationship between servant leadership, job satisfaction and trust. There is a large gap in the literature when it comes to the direct relationship of servant leadership and job satisfaction in general including hotel industry. This research hopes to fill the gap in the literature and enhance the achievement process for managerial level. Keywords: servant leadership; trust in leader; job satisfaction; Dubai; Hotel industry en_US
dc.description.abstract Öz: Son yirmi, otuz yılda Birleşik Arab Emirlikleri, özellikle de Dubai’nin ekonomisinde görünen gelişimin üst düzey liderlik ve yönetim gerektiği görülmektedir. Dubai’deki turizm ve otel sektörünün geldiği nokta ise birkaç yıl öncesine kadar inanılası güç fikirler olarak görülüyordu. Gelceğe bakış ise daha bir fenomen hal almıştır. Bu hızla büyüyen sektörde ise basit bir temsilci konumunda olan ve farklı yönetim stratejileri ile ilerleyemeyen liderlerin etkili olması mümkün değildir. Bir liderin etkili olmaması güvensizlik demektir ki bu da nüfusun farklı konularda memnuniyetsizliğine yol açar. Ayrıca, liderlik ve güvenin ayrı bir konu olarak incelenmesi gerekmektedir. Bu araştırma, liderlik ve iş memnuniyeti arasındaki bağlantıya bakarken, aynı zamanda liderlerin arabulucu rolünü üstlendikleri zaman liderlik yaklaşımı ve iş memnuniyeti arasındaki güven derecesini incelemektedir. Bu araştırma Dubai’deki farklı otellerde 260 çalışan üzerinde yapılmıştır. (Jood Plaza, Sadaf Delmon, Ibis international and Address hotel). Korelasyon analizi liderlik, iş memnuniyeti ve güven arasındaki ilişkinin olumlu ve önemli olduğunu göstermiştir. Genel anlamda otel sektöründe liderlik ve iş memnuniyeti arasında büyük bir boşluk vardır. Araştırmanın amacı bu boşluğu doldurup yöneticilikteki başarının oluşumunu artırmaktır. Anahtar kelimeler: liderlik; lidere güven; iş memnuniyeti; Dubai; otel sektörü. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Servant Leadership en_US
dc.subject Job Satisfaction en_US
dc.subject Hotel Industry en_US
dc.subject Dubai en_US
dc.subject Leadership en_US
dc.subject Employee Satisfaction en_US
dc.subject trust in leader en_US
dc.title Servant Leadership Style and Job Satisfaction in Dubai Hotel Industry: Trust in Leader as Mediator en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record