Selecting the Best Marketing Methods to Attract Customers Based On Geographical, Cultural and National Characteristics: Case of Famagusta, North Cyprus

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tümer, Mustafa
dc.contributor.author Shalchizadeh, Reza
dc.date.accessioned 2018-06-20T05:35:46Z
dc.date.available 2018-06-20T05:35:46Z
dc.date.issued 2014-07
dc.date.submitted 2014-07
dc.identifier.citation Shalchizadeh, Reza. (2014). Selecting the Best Marketing Methods to Attract Customers Based On Geographical, Cultural and National Characteristics: Case of Famagusta, North Cyprus . Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3819
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2014. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mustafa Tümer. en_US
dc.description.abstract This study evaluates the effects of macro-environmental variables such as culture, national, and geography on the extent of attracting customers through the usage of online and offline marketing methods. Data were collected from the degree seeking students of EMU in Famagusta, North Cyprus. 160 questionnaires were returned and data was measured through structural equation modeling. This study includes eleven hypotheses. Out of these eleven hypotheses, nine of them were supported and two of them regarding the effects of geographical variables on online marketing methods and attracting customers were not supported. Marketers should be careful about the affectivity of each marketing methods according to the cultural, geographical and national structure of the society. Combing both online and offline marketing methods result in better outcomes for the company. At the end of the study, future path and study limitation cited for more information. Key Words: Culture, Nation, Geography, Marketing Methods, Attracting Customers. en_US
dc.description.abstract ÖZ : Bu çalışma, çevrimiçi ve çevrimdışı pazarlama tekniklerini müşteri çekmek için kullanırken, kültürel, ulusal ve coğrafi gibi etkenleri içeren makro-ortam değişkenlerin etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Veriler, Kuzey Kıbrıs’ın Gazimağusa şehrinde bulunan DAÜ’nde, derece isteyen öğrenciler aracılığıyla toplanmıştır. 160 adet anket kullanılmıştır ve toplanan veriler, yapısal eşitlik modellemesi ile ölçülmüştür. Bu çalışmada onbir adet hipotez bulunmaktadır. Bu onbir hipotezden dokuzunun desteklendiği sonucu varılmıştır; ancak coğrafi değişkenlerin müşteri çekmek için kullanılan çevrimiçi yöntemler üzerindeki etkisi ile ilgili iki hipotez desteklenmemiştir. Pazarlamacılar, her pazalama yönteminin uygulanabilirliğini değerlendirirken, toplumun ulusal, coğrafi ve kültürel yapısını da göz önünde bulundurmalıdır. Çevrimiçi ve çevrimdışı pazarlama yöntemlerinin birlikte kullanılması, şirket için daha yararlı sonuçlara neden olacaktır. Çalışmanın sonunda, gelecekte izlenebilecek yollar ve çalışmanın sınırlamaları hakkında da bilgi verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Kültür, Ulus, Coğrafya, Pazarlama Yöntemleri, Müşteri Çekmek. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Customer Relations - Marketing Methods en_US
dc.subject Culture en_US
dc.subject Nation en_US
dc.subject Geography en_US
dc.subject Marketing Methods en_US
dc.subject Attracting Customers en_US
dc.title Selecting the Best Marketing Methods to Attract Customers Based On Geographical, Cultural and National Characteristics: Case of Famagusta, North Cyprus en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record