KKTC Yükseköğretim Sektör Stratejisi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tümer, Mustafa
dc.contributor.author Karabaş, Engin
dc.date.accessioned 2018-06-20T06:15:01Z
dc.date.available 2018-06-20T06:15:01Z
dc.date.issued 2015-02
dc.date.submitted 2015-02
dc.identifier.citation Karabaş, Engin. (2015). KKTC Yükseköğretim Sektör Stratejisi. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3822
dc.description Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsüne İşletme Yönetimi Dalında Yüksek Lisans Tezidir. Tez (Yüksek Lisans)--Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi, 2015. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Mustafa Tümer. en_US
dc.description.abstract As of today, there are 75 thousand students in total studying at 11 different universities at TRNC. Approximately 62 thousand of these students are foreign students who came to the island in order to study outside their country. The economic value created by these students is extremely important for TRNC which has a small island economy and a population of 300 thousand. The lack of a strategic plan which will increase the contribution of such an important sector to economic growth and social development is still stands out as a major shortcoming. Within this study, it has been primarily focused on current state of higher education sector of TRNC. Secondly, it has been focused on global developments in the field of higher education. Finally, the recommendations relating to the key elements of the TRNC higher education sector strategy were discussed. Keywords: Higher Education, Sector Strategy, Global Trends en_US
dc.description.abstract Öz: KKTC‟de bugün itibariyle 11 üniversitede toplam 75 bin civarında öğrenci eğitim almaktadır. Bu öğrencilerin yaklaşık olarak 62 bini ülke dışından eğitim almak amacıyla adaya gelen yabancı öğrencidir. Bu öğrencilerin ülkede yarattığı ekonomik değer küçük bir ada ekonomisine ve 300 bin nüfusa sahip KKTC için son derece önemlidir. KKTC için büyük önem arz eden sektörün ülkenin ekonomik büyümesine ve sosyal kalkınmasına yapacağı katkıyı artırmaya yönelik olarak hala hazırda bir stratejik planın olmayışı büyük bir eksiklik olarak göze çarpmaktadır. Bu çalışmada ilk olarak KKTC yükseköğretim sektörünün mevcut durumu ele alınmıştır. Daha sonra yükseköğretim alanında yaşanan küresel gelişmeler üzerinde durulmuştur. Son olarak da KKTC yükseköğretim sektör stratejisinin temel unsurlarına ilişkin öneriler tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Yükseköğretim, Sektör Stratejisi, Küresel Trendler en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme Yönetimi en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Yükseköğretim en_US
dc.subject Politikalar en_US
dc.subject Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) en_US
dc.subject Üniversiteler en_US
dc.subject Devlet Politikası en_US
dc.subject Kıbrıs, Kuzey en_US
dc.subject KKTC Üniversiteleri en_US
dc.subject YÖDAK (Yükseköğretim Planlama Denetleme Akreditasyon ve Koordinasyon Kurulu) en_US
dc.subject Sektör Stratejisi en_US
dc.subject Küresel Trendler en_US
dc.subject Higher Education en_US
dc.subject Sector Strategy en_US
dc.subject Global Trends en_US
dc.title KKTC Yükseköğretim Sektör Stratejisi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi, İşletme Bölümü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record