The Effect of Outsourcing on Employment in Developing Countries (Case of Nigeria Banks)

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tümer, Mustafa
dc.contributor.author Suleiman, Mohammed Raji
dc.date.accessioned 2018-06-20T06:23:48Z
dc.date.available 2018-06-20T06:23:48Z
dc.date.issued 2015-02
dc.date.submitted 2015-02
dc.identifier.citation Suleiman, Mohammed Raji. (2015). The Effect of Outsourcing on Employment in Developing Countries (Case of Nigeria Banks) . Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3825
dc.description Master of Business Administration in Business Administration. Thesis (M.B.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2015. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Mustafa Tümer. en_US
dc.description.abstract This thesis is an evaluation of the outsourcing practice and employment relations in the Banking Industry. The employment relations and organizational performance have been the study in this project. Descriptive method research has been used in this study. The questionnaire distributed in the survey was a modified version of Hewitt’s Human Resource outsourcing Survey Questionnaire. The outcome of the analyses indicates that: the management of Banks engages in unacceptable labor practices that deprive workers of their conditions of services. By just shifting the human resource management to a third party will not guarantee the improve labor management relationships, performance of the employee are greatly affected by outsourcing in Nigeria. Positive relationship exists between employment relations and organizational performance etc. Recommendations made are that the Banks management: have to stop the unfair labor practices they do. The employees on contract working conditions must be improved and attention should be fostering employment mutual relations by making sure that all the human resource policies especially outsourcing are not counterproductive. Keywords: Outsourcing, Employment Relation. en_US
dc.description.abstract ÖZ : Bu çalışmanın amacı bankacılık sektöründe dış kaynak kullanımı (oursourcing) uygulamasını incelemek ve çalışan ile ilişkilendirmektir. Çalışmamızda işletmenin performansı ile çalışan ilişkileri incelenmiştir. Araştırma yöntemi olarak çalışmamızda “tanımsal yöntem” kullanılmıştır. Literatür taraması sonucunda oluşan anketimiz Nijerya’daki beş büyük bankaya uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda araştırmada yer alan bankaların dışarıdan hizmet satın alma yöntemi ile bu amaç ile çalışanların birçok haktan mahrum edildikleri ortaya çıkmıştır. İnsan kaynaklarını üçüncü bir kuruluşa devretmek, çalışan ilişkilerini olumlu etkilemeyecektir. Banka yönetimlerine yapılacak tavsiyede haksız çalışan uygulamarına son vermeleri, kontrata bağlı çalışanların çalışma koşullarının iyileştirilmesi gerekecektir. Bunun yanında diğer bir sonuç ise çalışanların kariyer gelişimine de katkı yapılması yönünde olacaktır. AnahtarKelimeler: Dışarıdan hizmet, çalışan performans en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Employee Management en_US
dc.subject Outsourcing - Employement en_US
dc.subject Outsourcing en_US
dc.subject Employment Relation en_US
dc.title The Effect of Outsourcing on Employment in Developing Countries (Case of Nigeria Banks) en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record