Understanding likes on Instagram amongst EMU students

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gümüş, Agah
dc.contributor.author Tolani, Abdulazeez Georgina
dc.date.accessioned 2018-06-20T10:46:34Z
dc.date.available 2018-06-20T10:46:34Z
dc.date.issued 2017-02
dc.date.submitted 2017-02
dc.identifier.citation Tolani, Abdulazeez Georgina. (2017). Understanding likes on Instagram amongst EMU students. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/3840
dc.description Master of Arts in Communication and Media Studies. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies, 2017. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Agah Gümüş. en_US
dc.description.abstract This study aims to analyze the opinion of Eastern Mediterranean University students when it comes to understanding likes on Instagram. The study is based on Uses and Gratification Theory and seeks to explore the extent to which university students understand this concept and what it implies and means to them. As well as how they gratify their needs when using Instagram. The study employed quantitative methodology. Questionnaire was distributed to 300 students in Eastern Mediterranean University although 277 questionnaires were retrieved and analyzed. The first section of the questionnaire was related to demographic information of participants. The second and third section was related to social media and attitude scale statements respectively. The study reflects that all participants are users of Social Media and have an Instagram account. It also reflects that the response of people to post have a certain implication to daily lives and is relevant for various reasons. Further studies can explore using a comparison of Social Media and not just focusing on one in particular. Also, Social media is used not only by students but also by working class for various reasons. So, staff or other persons aside from students can be involved in the next research. Keywords: social media, instagram, uses and gratification. en_US
dc.description.abstract Öz: Bu çalışma Doğu Akdeniz Üniversitesindeki öğrencilerin instagramı anlamak ve beğeni oluşturmak üzerine bir analiz çalışmasıdır. Kullanımlar ve Doyumlar teorisi kullanılmıştır. Bu çalışmada instagram kullanan üniversite öğrencilerinin ne ölçüde doyuma ulaştıkları ölçülmektedir. Toplamda 300 öğrenci ile anket çalışması yapılmıştır. Çalışma, tüm katılımcıların Sosyal Medya kullanıcısı olduklarını ve bir Instagram hesabına sahip olduklarını göstermektedir. Aynı zamanda, insanların görevden uzaklaştırılmalarının günlük hayatta belirli etkileri olduğunu ve çeşitli nedenlerle ilişkili olduğunu yansıtıyor. Daha ileri çalışmalar salt birine odaklanmanın değil, sosyal medyanın karşılaştırmasını kullanarak keşfedebilir. Ayrıca, sosyal medya yalnızca öğrenciler tarafından değil, çeşitli nedenlerle işçi sınıfı tarafından da kullanılmaktadır. Böylece bir sonraki araştırmaya öğrenciler dışında bir personel ya da diğer kişiler katılabilir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Instagram, Kullanımlar ve Doyumlar en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Communication and Media Studies en_US
dc.subject Social media en_US
dc.subject Communication en_US
dc.subject Instagram en_US
dc.subject Uses and Gratification en_US
dc.title Understanding likes on Instagram amongst EMU students en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication, Dept. of Communication and Media Studies en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record